نمایش نوار ابزار

تقدیر زاهدی از رویکرد دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و در مسیر تحقق عدالت/ شهید بهشتی نماد مظلومیت انقلاب

به گزارش سفیر کرمان- محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در همایش استانی مسئولین قضائی استان به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی، به بیان برخی ابعاد شخصیتی این شهید پرداخت و گفت: شهید بهشتی نماد مظلومیت انقلابی است، شخصیتی علمی و در عین حال با مواضع شجاعانه، و شفاف و انقلابی.
زاهدی کادرسازی و کار تشکیلاتی را یکی از بزرگترین آموزه های شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: یکی از غفلت های ما، عدم توجه به کادرسازی برای انقلاب اسلامی است. وی با اشاره به گفته آیت الله بهشتی که :” تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم”، عنوان داشت: متاسفانه برخی سیاسیون برای جلب نظر مردم، دست به دروغ و نیرنگ می زنند و چه بسا آنچه بیان می کنند با آنچه باور دارند و عمل می کنند فرسخ ها فاصله دارد.

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه باید به قوه قضائیه کشور اهمیت داد، افزود: حقوق و مزایای کارکنان و قضات دستگاه عدلیه باید متناسب با حساسیت ها و سختی شغلی ایشان باشد، فلذا ضروریست در برنامه هفتم به این موضوع توجه شود.
وی لزوم مبارزه بی تعارف با مفسدین و بدون توجه به وابستگی فامیلی و سیاسی و لزوم تجهیز قضات به دانش حقوقی در حوزه فناوری های نوین در حوزه فضای سایبر اشاره داشت و گفت: تا سال ۲۰۳۰ دنیا بطور فزآینده ای متاثر از تحولات فضای دیجیتال و سایبر خواهد شد، و ضروریست که قضات با موضوعات و چالش های حقوقی این فضا بیشتر آشنا شوند.