نمایش نوار ابزار

تجلیل زاهدی از فعالیت اصناف و بازاریان و تبریک روز ملی اصناف

محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مصاحبه با سفیر کرمان روز اصناف را تبریک گفت. زاهدی در این‌مصاحبه با اشاره به نقش مهم اصناف در اقتصاد کشور عنوان داشت: اصناف نقش مهمی در رشد تولید و رونق بازار دارند و این روز بهانه ای است برای تجلیل و ارج نهادن از اصناف کشور.
زاهدی نوسانات نرخ ارز را یکی از چالشهای اصلی اصناف و واحدهای تولیدی دانست و گفت: موضوع عدم وابستگی به دلار در حال پیگیری است و امیدواریم بخشی از مشکل تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه خارجی بدین شکل مرتفع شود.
وی با انتقاد از افزایش سهم مالیات استان کرمان در سال های گذشته و از تلاش ها برای کاهش آن سخن گفت و بیان داشت: فشار این افزایش سهم‌ مالیات، بیشتر به اصناف وارد می شود و در سالهای گذشته و طی چندین سخنرانی از تریبون مجلس و مکاتبه با مسئولین ذیربط، مراتب اعتراض خود را به این شکل تصمیم گیری اعلام داشتم و از استاندار محترم کرمان مجدانه می خواهم این موضوع را پیگیری کنند.


زاهدی نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را دیگر مطالبه اصناف دانست و گفت: بیش از ۳۵ درصد واحدهای تولیدی استان در حالت تعطیل و نیمه فعال هستند، درحالیکه می توان با اعطای تسهیلات با کارمزد پایین آنها را فعال کرد و زمینه اشتغال بیش از ۵هزار نفر را در این واحدها فراهم آورد.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از هم اندیشی با اصناف بمنظور انعکاس نظرات آنها در احکام برنامه هفتم توسعه خبر داد و از اتاق اصناف خواست تا نظرات پیشنهادی خود را تا روز شنبه ۳ تیرماه به ایشان اعلام‌نمایند.