نمایش نوار ابزار

سرمایه گذار ۲ میلیارد دلاری پتروشیمی فجر کرمان در انتظار همراهی مسئولان و استاندار کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک ایام فرا رسیدن دو بهار طبیعت و قرآن اظهار داشت: امیدواریم تقارن دو بهار با هم نویدبخش روزهای خوبی برای عمومی مردم کشور در بخش‌های مختلف معنوی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

سرمایه گذار ۲ میلیارد دلاری پتروشیمی فجر کرمان در انتظار همراهی مسئولان و استاندار کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به پیگیری های مکرر برای جذب سرمایه گذار جهت اجرای کلان پروژه پتروشیمی فجر کرمان گفت: سرمایه گذار جدید طرح پتروشمی فجر کرمان حاضر است که ۲ میلیارد دلار برای پروژه پتروشیمی کرمان هزینه کند که از استاندار می خواهیم همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد و در بحث پتروشیمی کرمان، تصمیم داریم تا صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به طرح ساخت پالایشگاه پلاسمای خون در کرمان گفت: ساخت پالایشگاه پلاسمای خون چند سال قبل کلنگ زنی شده است که برای سرمایه گذار مشکلاتی بوجود آمد، اما اکنون سرمایه گذار پای کار آمده و اگر مشکل زمین طرح حل شود، ظرف یک سال فاز اول طرح به اتمام می رسد.

زاهدی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات خواب گاه های دانشجویی بیان کرد: مجوز فروش پنج هزار میلیارد تومان اوراق برای ساخت و تامین تجهیزات خوابگاه های دانشجویی صادر شده است.

وی تصریح کرد: دولت باید در زمینه کمک به دانشگاه فرهنگیان بازنگری جدی انجام دهد تا هیات علمی، ساختمان و خوابگاه برای آن تامین کنیم و فعلا مقرر شده بخشی از امکانات دانشگاه پیام نور مثل ساختمان های بلا استفاده در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.