نمایش نوار ابزار

برگزاری نخستین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش‌آموز سپاه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ویژه‌برنامه مشق معراج نخستین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش‌آموز دبیرستان سپاه کرمان ( مکتب المهدی عج) با حضوررئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله، نماینده مردم کرمان و راور و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در شهر کرمان برگزار شد.

سردار احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره اعلام داشت:  مکتب سلیمانی مکتب همه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله و نیروی قدس و شهدای جبهه مقاومت است و این شهید دست‌یافتنی‌ست که یک مزیت بزرگ است و هیچ کس از او یک اسطوره غیرقابل دسترسی ایجاد نکند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید سلیمانی به‌عنوان آیت‌اللهی نام برد و ابراز کرد: ما با شهید سلیمانی دوست بودیم و زندگی می‌کردیم و وقتی نحوه شهادت وی و مسائل بعد از آن را دیدم ایمانم‌ به خدا بیشتر شد.

احمدیان افزود: شهید سلیمانی ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند، خدا هم برای او کار می‌کند و او را در جایی می‌نشاند که هیچ انسانی نمی‌تواند او را تا آن حد بالا ببرد زیرا دل رسانه در دست خداست.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی آیت حقانیت انقلاب اسلامی شد و در بوستان انقلاب اسلامی ۹۱ شهید دبیرستان سپاه کرمان روییدند.

احمدیان ادامه داد: اگر امام و رهبری، انقلاب و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی نبودند، شهید سلیمانی این شهید سلیمانی امروز نبود گرچه برجسته بود.

وی اظهار داشت: هیچ کس شهید سلیمانی وقتی در روستای قنات‌ملک و یا فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود را  به‌عنوان یک چهره فرهنگی نمی‌شناخت‌، اما امروز فرهنگی‌های کشور ما به شهید سلیمانی تاسی می‌کنند و درست هم هست زیرا شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها فرهنگساز شد.

شهید سلیمانی بنیان‌گذار دبیرستان‌های سپاه

کازرونی مدیر دبیرستان سپاه کرمان در سخنانی اظهار داشت:  دبیرستان ما برای منطقه جنوب‌شرق بود و دانش‌آموزانی از استان‌های مختلف در  این مدرسه تحصیل می‌کردند.

وی از تشکیل کمیته‌های مختلف و تدوین کتاب در راستای برگزاری نخستین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش‌آموز دبیرستان سپاه کرمان خبر داد.

کازرونی عنوان کرد: برای راه‌اندازی دبیرستان سپاه کرمان همکاری خوبی با ما شد و ۴۴۰ نفر از دبیران آموزش و پرورش و از ۱۴۰ نفر از مربیان و کادر سپاه استفاده کردیم.

وی یادآور شد: ۴۰ سال قبل ایده تشکیل دبیرستان سپاه را به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دادم و وی استقبال کرد و این دبیرستان‌ها در ۱۲ استان راه‌اندازی شد و روزگار زیبایی برای من در دوران مدیریت این‌ مدرسه بود.

دبیرستان سپاه کرمان ۳۴ پزشک و خلبان تربیت کرد

کازرونی با یادآوری خاطرات دبیرستان سپاه کرمان از سحرها، افطارها، نماز شب خواندن و البته شیطنت‌ها و شیرین‌کاری‌های بچه‌های دبیرستان سپاه، عنوان کرد: ۹۱ نفر از بچه‌های دبیرستان ما به شهادت رسیدند.

وی افزود: حدود یک هزار نفر دانش‌آموخته در دبیرستان سپاه کرمان داریم و ۵۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شدند که  ۳۰ نفر پزشک، ۳۰ نفر پرستار، ۴ خلبان، ۶ نفر فنی هواپیما و ۱۳ نفر علوم و فنون هوایی داریم و بقیه هم جذب رده‌های سپاه شدند.