نمایش نوار ابزار

آغاز پروژه های احداث ۲ مدرسه ۱۲کلاسه در کرمان/ لزوم ترویج فرهنگ وقف و نذر در حوزه آموزش

کلنگ احداث دو مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در شهر کرمان و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده مردم کرمان و راور و مدیرکل آموزش و پروزش به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، کلنگ احداث دو مدرسه 12 کلاسه شهید حسن فدایی و حضرت فاطمه زهرا سلام الله با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال با حضور دکتر کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش و دکتر رضا هدایتی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان در شهر کرمان به زمین زده شد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهضت ساخت مدرسه در استان کرمان طی سال های گذشته و مشارکت خیرین مدرسه ساز در این حوزه، خواستار ترویج فرهنگ وقف و نذر در حوزه آموزش شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از همراهی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور طی چند سال گذشته تجلیل نمود و بر لوزم ارائه خدمات آموزشی به مناطق محروم استان کرمان و از جمله شهرک های حاشیه شهر کرمان تاکید نمود.

محمد مهدی زاهدی در آیین کلنگ زنی این مدرسه با تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت:  از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از  یکهزار کلاس درس در استان ساخته و به بهره برداری رسید به طوریکه  ۱۰ درصد پروژه های آموزشی افتتاح شده در سطح کشور متعلق به آموزش و پرورش استان کرمان بود.

گفتنی است: کلنگ احداث مدرسه ١٢ کلاسه شهید حسن فدایی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی  در زمینی به مساحت ۳هزار و ۵۷۴ متر مربع با زیربنای یکهزار و ۳۲۵ متر مربع در شهر کرمان به زمین زده شد.

شایان ذکر است: کلنگ احداث مدرسه ١٢ کلاسه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه و آله در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰  متر مربع و با زیربنای یکهزار و ۳۲۵ متر مربع در پانصد دستگاه شهر کرمان احداث خواهد شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین کلنگ‌زنی مدرسه شهید حسن فدایی با تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با آموزش و پرورش، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار کلاس درس در استان کرمان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به وجود 166 پروژه آموزشی نیمه تمام آموزشی در استان کرمان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام استان اختصاص داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در دهه مبارک فجر نیز 408 کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، افزود: 10 درصد پروژه‌های آموزشی افتتاح شده در سطح کشور متعلق به آموزش و پرورش استان کرمان بود.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه این مدرسه جزو مدارس تخریبی کرمان بود که از سال 1390 عملیات تخریب و بازسازی آن بر زمین مانده بود، اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور امسال کلنگ احداث ساختمان جدید این مدرسه به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، ساخت سه مدرسه 12 کلاسه در شهر کرمان پیش‌بینی شده است، افزود: این مدرسه با زیربنای هزار و 325 مترمربع به صورت اسکلت فلزی در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) نیز گفت: این مدرسه از محل اعتبارات تخریب و بازسازی سفر رئیس جمهور ساخته خواهد شد.

وی افزود: این مدرسه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان با زیربنای آموزشی هزار و 325 مترمربع در زمینی به مساحت 3 هزار و 800 مترمربع احداث خواهد شد.

به گزارش تسنیم، کلنگ احداث مدرسه 12 کلاسه شهید حسن فدایی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی در زمینی به مساحت 3 هزار و 574 مترمربع با زیربنای هزار و 325 مترمربع در شهر کرمان به زمین زده شد.

کلنگ احداث مدرسه 12 کلاسه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه و آله در زمینی به مساحت 3 هزار و 700  متر مربع و با زیربنای هزار و 325 متر مربع در پانصد دستگاه شهر کرمان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/511/