نمایش نوار ابزار

در بیانیه پایانی سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA): هرگونه تندروی،خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی محکوم شد/ تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر

نمایندگان پارلمان های شرکت کننده در سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA) در بیانیه پایانی هر گونه تندروی،خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی که تهدیدی علیه کشورها باشد را محکوم و همچنین بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و همکاری در حوزه انرژی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، به کار خود پایان داد. در این نشست روسای کمیته های دائمی این مجمع در سال ۲۰۲۱،  به ارائه گزارشی از مصوبات کمیته های مورد نظر خود پرداختند.

در این نشست اعضای هیئت رئیسه مجمع مجالس آسیایی برای سال ۲۰۲۳ تعیین شد و طی آن، بحرین به عنوان رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار، عراق، رئیس کمیته دائمی امور سیاسی، ایران، رئیس کمیته دائمی امور بودجه و برنامه ریزی و آذربایجان رئیس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مورد تایید اعضا قرار گرفتند.

بررسی وضعیت درخواست کنندگان ناظر در این سازمان از جمله موضوعات دیگر در این نشست بود که بر اساس نظر پارلمان‌های شرکت کننده، حضور سازمانهای القدس، شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، کنگره بین المللی نمایندگان پارلمان‌ها (IPC) و همچنین پارلمان عرب به عنوان سازمان های ناظر در این مجمع، مورد تایید اعضا قرار گرفت.

در بیانیه پایانی این نشست، نمایندگان پارلمانهای شرکت کننده بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و همکاری در حوزه انرژی تاکید کردند.آنها هر گونه تندروی،خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی که تهدیدی علیه کشورها باشد را محکوم کردند.

نمایندگان پارلمان‌های آسیایی اعلام کردند که رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و غصب سرزمین‌های اسلامی را محکوم می‌کنند، پارلمان‌ها همچنین بر عزم راسخ کشورها در استفاده از گفتمان با رویکرد چندجانبه گرائی برای نیل به اهداف مطرح شده در منشور مجمع مجالس آسیایی تاکید کردند.

قابل ذکر است، در این اجلاس سه روزه،محمدمهدی زاهدی،  علی علیزاده،معصومه پاشایی بهرام،  غلامرضا نوری قزلجه، جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی ج.ا.ایران در مجمع مجالس آسیایی حضور داشتند./