نمایش نوار ابزار

آمادگی ایران برای همکاری علمی و فرهنگی با کشور هند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملّت، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی، با پرنت کور، رئیس گروه پارلمانی هند دیدار و گفتگو کردند.

 

محمّدمهدی_زاهدی، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در این نشست گاندی را نماد آزادی خواهی و مبارزه با استکبار دانست. زاهدی در نشست هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با هیات پارلمانی هند آمادگی ایران برای همکاری علمی و فرهنگی با کشور هند خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های کشور  هند در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، سیستم‌های هوشمند و انرژی بر آمادگی دانشگاه ها و صنایع ایران برای همکاری با کشور  هند در موضوعات فناوری تاکید کرد.

 

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به قرابت های فرهنگی دو ملّت، بر لزوم تقویت تبادلات و تعاملات فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

پرنت کور رئیس گروه پارلمانی هندوستان در این نشست به روابط تاریخی و فرهنگ دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت: مناسبات ارزشمند دوجانبه میان دو کشور فرصتی برای بهره مندی از این ظرفیت در پیشبرد اهداف مجمع مجالس آسیایی است.

رئیس گروه پارلمانی هندوستان، ضمن برشمردن موضوعات مشترک در تعاملات میان دو کشور گفت: همانطور که ما در گذشته در موضوعات مختلفی از ایران حمایت کردیم، این همراهی ها تداوم خواهد داشت.

 

💢 ایتا

https://eitaa.com/mmzahedi

💻 بله

https://ble.ir/Zahedi_ir

📱سروش

http://splus.ir/mmzahedi

📶 گپ:

https://gap.im/mmzahedi

🌐 تارنما

www.mmzahedi.ir

🆔 اینستاگرام

www.Instagram.com/mm_zahedi1