نمایش نوار ابزار

نشست هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با رئیس گروه پارلمانی ترکیه

رئیس گروه پارلمانی ایران در APA تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای انجام هر اقدامی در راستای تحکیم و تقویت مجمع مجالس آسیایی اعلام آمادگی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی کشورمان، در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی، با آسومان اردوغان، رئیس گروه پارلمانی ترکیه در APA، دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی زاهدی، عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA، ایران و ترکیه را دو کشور بزرگ در منطقه دانست که می‌توانند اتفاقات بزرگی را نه تنها در سطح منطقه، بلکه در سطح جهان رقم بزنند.

وی با اشاره به جمعیت زیاد و تنوع گستره فرهنگی در آسیا، اختلافات سلیقه ای فراوان در این منطقه جغرافیایی را اجتناب ناپذیر خواند و خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های مجمع مجالس آسیایی مدیریت این بحران ها توسط کشورهای عضو این مجمع است.

محمدمهدی زاهدی در ادامه خاطر نشان کرد: ریاست APA را باید کشورهایی بر عهده بگیرند که توانایی اداره این مجمع را با توجه به پیچیدگی مسائل و مشکلات در آسیا داشته باشند و مانع از ایجاد هر گونه اختلال در راستای دستیابی به اهداف APA باشند.

هیئت پارلمانی کشورمان، در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی، با آسومان اردوغان، رئیس گروه پارلمانی ترکیه در APA، دیدار و گفتگو کرد

رئیس گروه پارلمانی ترکیه: با ابتکار ایران، APA توانسته کشورهای آسیایی را گردهم آورد

آسومان اردوغان، رئیس گروه پارلمانی ترکیه در مجمع مجالس آسیایی، ضمن استقبال از مشارکت کشورهای عضو در این نشست اظهار داشت: تحولاتی که در سطح جهان در حال وقوع است، نقش و اهمیت جایگاه APA را بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار می دهد.

وی ضمن تبریک و تشکر از پارلمان جمهوری اسلامی ایران به خاطر ابتکار عمل در بنیانگذاری این مجمع گفت: APA توانسته است کشورهای آسیایی را گردهم آورد تا با گسترش تعاملات و همکاری ها به راه حل‌هایی در جهت حل مشکلات منطقه دست یابند.

آسومان اردوغان، ایران و ترکیه را دو رهبر قدرتمند در منطقه دانست و تصریح کرد: این دو کشور می‌توانند در کنار هم به ایجاد صلح، ثبات و آرامش در منطقه کمک کنند و هیچ کشوری نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد.

قابل ذکر است که در این دیدار غلامرضا نوری قزلجه و جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی ایران نیز حضور داشتند./