نمایش نوار ابزار

دولت سریع‌تر نسبت به جذب معلم در آموزش و پرورش اقدام کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت سریع‌تر نسبت به جذب معلم در آموزش و پرورش اقدام کند بر لزوم جذب معلم از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس‌ها، خرید خدمتی‌ها و مربیان نهضت تأکید کرد.

محمدمهدی زاهدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان بر لزوم جذب معلم از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس‌ها، خرید خدمتی‌ها و مربیان نهضت برای آغاز سال جدید تحصیلی تأکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر نقش محوری معلم در نظام تعلیم و تربیت، خواستار تسریع وزارتخانه در جذب معلم در مدارس شد و گفت: با توجه به کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید در وزارت آموزش و پرروش، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به ابلاغ این آیین نامه اقدام کند و نهایتا این آیین نامه را تا اواخر مرداد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

زاهدی

وی افزود: بر اساس قانون پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای استخدام نیروهای حق التدریسی آزمون برگزار کنند لذا این آیین نامه برای طی تشریفات لازم باید زودتر ابلاغ شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۸ برای پرداخت تعهدات و اجرای نظام رتبه بندی حداقل به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد.