نمایش نوار ابزار

ورود اعضای کمیسیون آموزش به استان مرکزی/ بازدید از مراکز آموزشی استان در دستور کار اعضای کمیسیون

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه، 8 مرداد ماه) به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی و همچنین مراکز آموزشی و آموزش عالی استان مرکزی، تهران را به مقصد اراک ترک کردند.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بدو ورود به استان مرکزی در  گلزار شهدای اراک  حاضر شده و به مقام والای شهدای استان مرکزی ادای احترام کردند.

بازدید از مراکز آموزشی و آموزش عالی استان از جمله بازدید از دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اراک از دیگر برنامه‌های امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در استان مرکزی بود.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این سفر را در ادامه سفرهای استانی کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس در سال آخر مجلس دهم دانست و عنوان کرد: با توجه به درخواست و برنامه‌ریزی مجمع نمایندگان استان مرکزی این سفر محقق شد و هماهنگی‌های لازم برای این سفر انجام شد.

وی با بیان اینکه در جریان سفرهای استانی به دنبال این هستیم که چالش‌های هر استان در حوزه آموزش عالی و‌ آموزش و پرورش و همچنین آموزش فنی و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: با توجه به اینکه اراک یکی از شهرهای صنتی کشور به شمار می‌رود، نیازهای استان را برای توسعه آموزش عالی و ارتباط بیشتر آن با صنعت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس برآورد و نیازسنجی استان مرکزی، مسائل این استان در حوزه‌ آموزش و تحقیقات را در تهران از طریق کمیسیون ‌آموزش با دعوت از وزرا و معاونان مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

وی درباره وضعیت دانشگاه اراک عنوان کرد: در زمان وزارت خود در وزارت علوم سه مرتبه از این دانشگاه بازدید کرده بودم و امروز خوشحالم این دانشگاه پیشرفت‌های چشمگیری به لحاظ کمی و کیفی داشته است که این مسئله جای تقدیر و تشکر از روسا و مدیران دانشگاه و اعضای هیأت علمی دارد.

زاهدی تأکید کرد: یکی از نکات مشهود در دانشگاه اراک، موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت است که از این بابت تلاش‌های قابل توجهی در استان صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برنامه روز دوم اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: اعضای کمیسیون صبح فردا در شهرها و شهرستان‌های استان از جمله آشتیان، فراهان، تفرش، محلات، شازند، کمیجان، ساوه و خنداب تقسیم می‌شوند و از مراکز آموزشی و آموزش عالی استان‌ بازدید خواهند کرد و نهایتا با حضور مسئولان استانی، اعضای کمیسیون در نشستی جمع‌بندی، موضوعات مورد نظر و مسائلی که در بازدیدها با آن روبه‌رو شدند را مورد ارزیابی و رسیدگی قرار خواهند داد./

دیدگاه ها