نمایش نوار ابزار

زاهدی در شورای اداری استان:لزوم تعیین تکلیف سریعتر اتباع بیگانه در کرمان/منافع مردم بالاتر از مسایل خطی و جناحی/انتقاد از عدم تعهد شرکت های بزرگ صنعتی-معدنی به مسئولیت اجتماعی

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گرفتن اختیار از رئیس جمهور را خواسته اصلی استان در سفر هیات دولت به کرمان دانست و بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل بی برنامگی ها، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از استان خارج شد و در بحث حقوق دولتی که باید حدود ۲ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد، سهم حدود ۲۰ میلیارد تومانی برای استان در نظر گرفته شده است.

محمدمهدی زاهدی ظهر روز ۱۵ مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با محوریت سفر استانی رییس جمهور گفت: این سفر باید نمایشی از وحدت همه باشد. ممکن است اختلافات سیاسی، فرهنگی و … با یکدیگر داشته باشیم اما برای پیشرفت کرمان همه با هم دست به هم می دهیم و از این موضوع سر سوزنی کوتاه نمی آییم.

به اعتقاد او، باید هم توانمندی ها و هم چالش های استان در این سفر گفته شود، ادامه داد: طبق گفته رزم حسینی استاندار وقت کرمان،” ما از دولت چیزی نمی خواهیم اما دولت اجازه استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های درون استان را برای اداره کرمان بدهد و هر ساله یک مبلغی را به خزانه واریز می کنیم” و این مطلب به این معناست که استان کرمان توانمندی های زیادی دارد که می تواند خودش را اداره کند اما برخی قوانین و سیاست های کلی نمی گذارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گرفتن اختیار از رئیس جمهور را خواسته اصلی استان دانست و بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل بی برنامگی ها، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از استان خارج شد و در بحث حقوق دولتی که باید حدود ۲ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد، سهم حدود ۲۰ میلیارد تومانی برای استان در نظر گرفته می شود.

او، استاندار را سکاندار اصلی توسعه استان می داند و می افزاید: آب شرب برای شمال استان و مخصوصا شهر کرمان جزو مطالبات مهم استان در سفر آیت الله رئیسی به کرمان است.

زاهدی، در ادامه با تاختن به مدیران شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان می گوید: متاسفانه مدیران صنایع و مدیران استان (شرکت های مس، گل گهر و گهرزمین) به مسئولیت اجتماعی خود آنگونه که باید می پرداختند، نپرداختند و گفتار درمانیشان بیش از عملکردشان بوده و باید حساب و کتابی برای آنها گذاشته و درصد سهم مسئولیت اجتماعی آنها از سود خالصشان مشخص شود و اگر مسئولین وزارت و سایر مدیران مربوطه این مهم را محقق نکنند مجبوریم از رئیس جمهور سوال کنیم هرچند معتقدیم آیت الله رئیسی فردی انقلابی است اما بدانید که منافع مردم بالاتر از مسایل خطی و جناحی است.

به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزایش سقف تسهیلات در استان باید رشد جهشی داشته باشد و می افزاید: راه های استان کرمان بسیار نامطلوب است و علی رغم وجود چند فرودگاه اما پروازی در آنها وجود ندارد که باید در این زمینه ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

زاهدی کمبود برق را یکی دیگر از مشکلات استان برشمرد و گفت: صنایع استان در تابستان حدود ۸ ساعت قطع  هستند لذا وزارت نیرو با سهل کردن شرایط احداث نیروگاه، مشکل کرمان را در این خصوص حل کند زیرا که توسعه صنایع بدون تامین برق امکان پذیر نیست.

او با تاکید بر تعیین تکلیف اتباع بیگانه در استان در سفر رییس جمهور به کرمان گفت: این موضوع مصیبتی برای استان ایجاد کرده و این خواسته بنده به معنی اخراج اتباع از استان نیست بلکه به معنای ساماندهی است. هم اکنون مدیرکل آموزش و پرورش استان یکی از دغدغه هایش چگونه ثبت نام کردن بچه های کرمانی در کلاس درس است زیرا کلاس درس ندارد. حضور اتباع بیگانه به غیر از مشکلات امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، موارد اجتماعی و بهداشتی را نیز به همراه دارد.

زاهدی خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار برای راه اندازی زائرسرای فرهنگی هنری سردار حاج قاسم سلیمانی، از خواسته های دیگر استان است که تاکنون ۲۰ میلیارد برای این پروژه اختصاص یافته است.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت در پایان خواستار شهر شدن روستاهای “الله آباد” و “شرف آباد” شد.