نمایش نوار ابزار

شرکت‌های صنعتی و معدنی را برای تامین مسکن جوانان پای کار بیاورید

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: شرکت‌های صنعتی و معدنی استان را برای تامین مسکن جوانان پای کار بیاورید، سال گذشته گل‌گهر ۳۵ هزار میلیارد تومان و مس ۴۰ هزار میلیارد تومان سود خالص داشتند اما مسئولیت اجتماعی خود در کرمان را انجام ندادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی این وزارتخانه با انتقاد از بی‌نظمی هواپیمایی جمهوری اسلامی در کرمان، اظهار داشت: هواپیمای جمهوری اسلامی ملی است، اما متاسفانه در کرمان کمترین پرواز را صورت می‌دهد، می‌توانیم روزی یکی، دو پرواز از فرودگاه کرمان داشته باشیم، جیرفت نیز این توانمندی را دارد، رفسنجان موضوع خود را دارد و نباید کل استان محروم شود، این مهم را جدی بگیرید.

وی اضافه کرد: کرمان به‌دلیل توسعه صنایع خود، این توان را دارد، ماهان ایر با وجود چند پرواز در روز، هیچ زمانی صندلی خالی ندارد، وقتی مطالبه از خطوط هوایی وجود دارد چرا کم‌کاری می‌شود؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جاده‌های کرمان نمی‌توانند حجم بالای تولیدات فولادی استان را تحمل کنند، خاطرنشان کرد: 5 سال آینده کرمان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور خواهد شد و تولیدات آن به مرز ۲۰ میلیون تن خواهد رسید، نمی‌توانیم برای حمل آنها کامیون‌های پرشماری را روانه جاده‌ها کنیم.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان و تمامی مدیران صنایع در کرمان گذاشته و با مشارکت خود، خط دوم را راه‌اندازی کنید تا پاسخگوی نیاز کرمان باشد.

 زاهدی تعیین تکلیف جاده‌های کرمان – راور – دیهوک و کرمان کوهپایه را لازم برشمرد و ابراز داشت: عملیات دو بانده شدن جاده پر خطر کرمان – راور – دیهوک از سال ۸۶ آغاز شده اما بعد از ۱۵ سال هنوز روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: کرمان – کوهپایه هم ۱۰ سال است که برای دو بانده شدن اقدام کرده اما هنوز ۶ کیلومتر از مسیر ۲۲ کیلومتری آن باقی مانده است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: شما نباید پاسخگوی غفلت ۱۵ ساله و ۱۰ ساله مدیران اجرایی کشور باشید، اما با توجه به مخاطرات این جاده‌ها کمک کنید تا هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، بدانید هفته ای نیست که ما شاهد تصادف و کشته شدن هم استانی‌هایمان در این جاده‌ها نباشیم.

زاهدی دوبانده شدن مسیر کرمان – شهداد را نیز نیاز استان کرمان خواند و بیان کرد: شهداد شهر گردشگری کرمان بوده و به‌دلیل وجود کلوت‌ها و آسمان پرستاره، این منطقه محل گردشگران خارجی و داخلی شده است، خواهشمندیم مطالعه دو بانده کردن این مسیر را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی کمک به جوانان تازه ازدواج کرده در حوزه تامین مسکن را بسیار لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: با این وضعیت گرانی، جوان پول ندارد تا در طرح ملی مسکن شرکت کند، حتی قسط اول را هم نمی‌تواند پرداخت کند.

وی اضافه کرد: باید دست آنها را بگیریم، بیاییم حتی به آنها وام بلاعوض بدهیم، شرکت‌های صنعتی و معدنی می‌توانند در این زمینه نقش خوبی ایفا کنند، سال گذشته گل‌گهر ۳۵ هزار میلیارد تومان و مس ۴۰ هزار میلیارد تومان سود خالص داشتند اما مسئولیت اجتماعی خود در کرمان را انجام ندادند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گلایه را چند روز قبل در نشست با رئیس جمهور، به ایشان رساندم، می‌توانیم این شرکت‌ها را برای تامین مسکن جوانان پای کار بیاوریم.

وی به حاشیه شهر کرمان و مشکلات آن پرداخت و ابراز داشت: این موضوع به یکی از چالش‌های کرمان تبدیل شده و مشکلات اساسی ایجاد کرده است که باید ساماندهی شود.

وی تعیین تکلیف ترمینال فرودگاه را خواستار شد و گفت: دولت قبل در این زمینه کم لطفی کرد، حتی ماهان ایر حاضر بود به ازای طلب‌های وزارت راه، هزینه آن را تامین کند، قرارداد هم امضاء شد اما وزیر به آن توجهی نکرد.

 زاهدی ادامه داد: اگر این موضوع حل و پروازها به ترکیه، امارات یا دیگر کشورها برقرار شود هم مسافر و هم گردشگر داریم.