نمایش نوار ابزار

دکتر زاهدی: طرح آمایش سرزمین در حوزه ورزش اجرا شود

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در دیدار جامعه ورزشکاران کرمان گفت: طرح های آمایش سرزمینی در حوزه های مختلف مثل بهداشتی و توسعه کشاورزی و… انجام گرفته یا در حال انجام است اما متأسفانه تدوین طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش مورد غفلت قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: لازم است در سراسر استان مطالعه ای صورت گیرد و نقاط قوت و نقاط ضعف شناسایی شده و بر اساس آنها برنامه ریزی شده و چشم اندازی در نظر گرفته شود؛ برای مثال در منطقه ای دونده های خوبی وجود دارد و منطقه ای دیگر ظرفیت والیبال خوبی دارد اما زمین و امکانات مناسب را ندارند که با برنامه ریزی برای آن ها تعیین شود.

پروفسور زاهدی عنوان کرد: در طرح آمایش سرزمین ورزشی عدالت محوری حاکم هست یعنی در هر نقطه بر اساس ظرفیت همان نقطه برنامه ریزی و اقدام صورت گیرد؛ چشم انداز ورزشی می تواند بین المللی هم باشد یعنی افقی در نظر گرفته شود که یک گروه کرمانی تا 20سال آینده به قهرمانی آسیا در یک رشته ورزشی برسد.

وی اظهار داشت: برای اجرای صحیح و قدرتمند این طرح لازم است شورای ورزش استان با ریاست استاندار پای کار آمده و اداره ورزش و جوانان نیز اجرای آن را به عهده داشته باشد؛ شورای ورزش نیز باید بتواند همه دستگاه های خصوصی و دولتی را به سمت پشتیبانی از ورزشکاران سوق دهد؛ جهاد دانشگاهی استان تدوین این طرح را انجام می دهند و در حال پیگیری مباحث و مطالعات لازم هستند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: چندی پیش جلسه ای خصوصی با وزیر ورزش و جوانان داشتم و موافقت شد استان کرمان به عنوان پایلوت ورزش همگانی و طرح جامع سلامت کارکنان دولت قرار گیرد؛ وزیر ورزش نامه ای هم به استاندار نوشتند که در جلسه ستاد ورزش استان نیز مطرح شود؛

وی اظهار داشت: سیاسی کاری نباید در ورزش داخل شود و این مهم با حمایت جامعه ورزشکاران صورت خواهد گرفت؛ اشکالاتی که با تغییر مدیران پیش می آید به علت نبود برنامه است که متأسفانه در خصوص ورزش برنامه ریزی لازم صورت نگرفته است؛ وقتی برنامه ای تدوین شد و صورت گرفت جامعه ورزشکاران باید مطالبه داشته تا برنامه محقق شود.

دکتر زاهدی گفت: این جلسه با حضور ورزشکاران برای اعلام طرح آمایش ورزشی استان تشکیل شده و هدف این بود برای خلق الله کاری انجام گیرد چون جامعه ورزشی هستند که باید مطالبه داشته باشند.

وی در پایان گفت: روندی که در خصوص انتخاب مدیر عامل باشگاه مس صورت گرفت غیر علمی و غیر حرفه ای و اشتباه بود؛ این روند قدرت مطالبه گری را از ما و جامعه ورزشکاران گرفته و در این خصوص اعتراضات زیادی به بنده مخابره شده است.

دیدگاه ها