نمایش نوار ابزار

آب خلیج فارس در درازمدت شمال کرمان را پوشش می دهد/تشریح برخی مصوبات پیشنهادی سفر رییس جمهور

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب خلیج فارس در دراز مدت شمال استان کرمان را پوشش خواهد داد، تصریح کرد: این پروژه شاید ۸ سال طول بکشد چراکه مطالعات زیادی دارد.

دکتر محمدمهدی زاهدی، ۱۱ تیرماه در جلسه شورای اداری شهرستان راور اظهار داشت: مسئولیت ها امانت الهی هستند و مسوولان باید همه توان خود را گذاشته و مشکلات مردم را حل کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به مسأله کمبود آب پرداخت و با تاکید بر اینکه آب خلیج فارس در دراز مدت شمال استان کرمان را پوشش خواهد داد، تصریح کرد: این پروژه شاید ۸ سال طول بکشد چراکه مطالعات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان های زرند، راور، انار و کوهبنان از این نعمت برخوردار خواهند شد، گفت: انشعابی از این خط انتقال به استان های اصفهان، خراسان های شمالی و جنوبی نیز خواهد رفت، البته عملیات اجرایی فاز دوم هنوز آغاز نشده اما شرکت های معدنی یزد، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان شرکت های پوشش دهنده طرح انتخاب شده اند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه شهرداری ها پرداخت و تصریح کرد: اگر مصوبات مجلس دهم نبود شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر ورشکسته بودند، در آن زمان، افزایش افزوده را تصویب کردیم و حالا بودجه به این شهرداری ها وارد می شود.

وی اضافه کرد: مقداری هم باید خود شهرداری ها در شهرستان‌ها تلاش کنند و از سایر منابع هزینه های خود را به دست بیاورند، ما هم تلاش می کنیم و نامه هایی می نویسیم تا طرح های اجرایی به ویژه بهسازی بافت فرسوده به خوبی پیش برود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دو بانده شدن جاده «کرمان _ راور _ دیهوک» را جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری دانست و ابراز داشت: این موضوع را در مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان درخواست کردیم و مقرر شد در هیات دولت تصویب شود که به احتمال ۹۹ درصد موافقت خواهد شد.

زاهدی از پیگیری ها و رایزنی ها درباره سد راور سخن گفت و ابراز کرد: هم استاندار جدید و هم معاون عمرانی استاندار را در جریان امور قرار داده ام، ۹۶ درصد پروژه پیش رفته اما متاسفانه آبی پشت سد نیست و باید با احداث تصفیه خانه در موازات سد، آن را تکمیل کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعزیرات مشکل قانونی دارد، اما باید به سمتی پیش برویم که این نهاد وجود نداشته باشد، همان راهی که خارج از کشور می پیماید، اما متاسفانه دلال ها وارد بازار ما شده اند که باید با ایجاد یک نظام رقابتی و مردمی جمع شود.

وی به موضوع معادن و محدودیت ها پرداخت و ابراز داشت: سازمان انرژی اتمی پای کار است با وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو نیز در این راستان صحبت شده است و شرکت ملی مس ایران نیز خواست تا پهنه های معدنی این شهرستان را به این مجموعه معرفی کنیم تا صفر تا صد کار را انجام می دهد که با این اتفاق منافع آن نیز برای شهرستان می باشد.

زاهدی بازسازی و بهسازی قبور مطهر شهدا و شهدای گمنام و بازسازی گلزار کرمان را دیگر مصوبه پیشنهادی سفر ریاست جمهوری دانست و گفت: گلزار شهدا، بین المللی است و باید شرایط را برای پیشرفت آن، فراهم کنیم و امیدوارم بتوانیم برای شهرستان راور نیز کارهای خوبی انجام دهیم.

وی عنوان داشت: اشتغال خانواده های جانبازان کار بزرگی بود که در استان آغاز شده و ادامه دارد و کارخانه فولاد راور هم در این زمینه پای کار است.

زاهدی ادامه داد: زمانی خودکشی ها در راور آمار بالایی داشت و مردم این شهر مهاجرت می کردند اما اکنون به جهت حضور کارخانه فولاد در منطقه و اشتغال زایی صورت گرفته، مهاجرت معکوس شده است، فولادسازی کارخانه ۶۰ درصد پیشرفت کرده و تنها در قسمت ذوب ۱۷۰ نفر کار می کنند.

وی در پایان با تقدیر از خدمات نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان راور گفت: این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان های کرمان امنیت بهتر و پایدارتری دارد.