نمایش نوار ابزار

اقتصاددانان چه راهکاری برای عدم وابستگی اقتصاد کشور به دلار و یورو دارند

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان  و  راور در مجلس گفت: جنگ ارزی یک مسئله مهم است و اقتصاددانان ما چه راهکاری برای عدم وابستگی اقتصاد کشور به دلار و یورو دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی در مراسم گرامیداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج اساتید اظهار داشت: مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش بسیج اساتید است.

وی با بیان اینکه دنیا در حال تحول و تکامل بوده و این یک واقعیت است و امروز در هر لحظه شاهد دستاوردهای علمی و فناوری در دنیا هستیم، گفت: تناسب و مختصات دانشگاه تمدن‌ساز در حکمرانی مطلوب که زمینه‌ساز تمدن اسلامی و ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که نقش بسیج اساتید به‌ عنوان یک جریان انقلابی که می‌تواند پیشران این تمدنسازی باشد چیست؟ گفت: همه مردم از ظلم‌ستیزی و عدالت محوری خوششان می‌آید اما باید به معنای واقعی آن را در جامعه احساس کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمود “دانشگاه منشاء تحول است و اگر دانشگاه پای کار بیاید سایر اقشار جامعه هم پای کار می‌آیند” ادامه داد: امروز دانشگاهی که در آن خلاقیت و نوآوری نباشد جایگاهی ندارد.

زاهدی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در زمینه‌های مختلف تولیدمحور باشد و جوانان ما را ضمن کسب معنویت به‌گونه‌ای تربیت کند که به دنبال رفع نیازهای کشور باشند، افزود: در واقع دانشگاه باید دانشجویان دغدغه‌مند برای رفع نیازهای کشور تربیت کند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود “باید شهید زندگی کنید تا شهید شوید” ادامه داد: این یعنی باید عاشق خدمت به مردم باشیم، با اخلاص به مردم خدمت کنیم و معرفت خود را افزایش بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی در کشور فاصله داریم و باید برای کم کردن این فاصله تلاش کنیم، بیان کرد: بسیج اساتید در این زمینه مسئولیت مهمی به عهده دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال شست‌وشوی ذهن جوانان ما و شبه‌افکنی در جامعه است، گفت: دانشگاه نقش مهمی در جهاد تبیین داشته و جریان نخبگی وظیفه امیدآفرینی در جامعه را به عهده دارد.

زاهدی با اشاره به اینکه کشور ما مانند سایر کشورهای دنیا در حال جنگ اقتصادی است، افزود: جنگ ارزی یک مسئله مهم در دنیا بوده، مقاطع مختلفی داشته است و متاسفانه اقتصاد کشور را بر دلار و یورو مبتنی کردیم که دشمن هم همین را می‌خواهد.

وی با بیان اینکه همیشه به دنبال آن بودند که برجام به نتیجه برسد تا دلار به کشور بیاید، ادامه داد: چرا آینده نگری در حوزه اقتصادی وجود ندارد و کشور را از وابستگی به دلار و یورو بیرون نمی‌آوریم؛ اقتصاددانان کشور چه راهکاری دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه جهاد تبیین در حوزه فرهنگی التزام است، گفت: چرا باید دختران و پسران ما در خیابان پوشش نامناسبی داشته باشند در حالیکه این به دور از هویت اسلامی و ایرانی ما است.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید دید دانشگاه در این حوزه تا چه اندازه ورود کرده و اثرگذار بوده است، افزود: پروژه محوری باید در دانشگاه شکل بگیرد که هم رفع نیازهای جامعه انجام بشود و هم جوان انقلابی تربیت کند و درآمدزا باشد.

زاهدی با اشاره به اینکه مقاله محوری نباید تنها ملاک جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد و امروز فناوری و خلاقیت بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور باید به سمت دانشگاه تمدن ساز اسلامی تغییر کنند و متحول بشوند.