نمایش نوار ابزار

گزارش تصویری بازدید زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کنکور 1401

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم و همزمان با برگزاری کنکور  1401 با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان “سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پس از پایان دوره متوسطه در سال 1402” اظهار داشت: فضاسازی منفی نسبت به این مصوبه انجام شده و آن هم به دلیل اطلاعات غلطی است که داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال مطرح می‌شود که مدارس غیرانتفاعی نمرات بالایی به دانش آموزان می‌دهند و زمانی که سهم 60 درصدی نمرات اعمال شود، این دانش آموزان چون نمرات بالاتری دارند شرایط برای آنها آسان‌تر است و به عبارتی پولدارها راحت‌تر می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بحث برگزاری آزمون استاندارد مطرح است و مدارس غیرانتفاعی نمی‌توانند نمرات بالاتری به دانش آموزان خود بدهند گفت: از سوی دیگر برگزاری آزمون استاندارد از آنجا که هنوز عدالت آموزشی در کشور برقرار نیست، ممکن است نگرانی‌هایی را ایجاد کند.

وی به منطقه‌بندی شدن کشور به مناطق یک، دو و سه اشاره کرد و افزود: با منطقه‌بندی شدن مشکل عدم وجود عدالت آموزشی در کشور پوشش داده می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه اجرای موفق این مصوبه به آموزش و پرورش و نحوه اجرای آن بستگی دارد ادامه داد:  وزارت آموزش و پرورش در سالیان قبل اعلام می‌کرد که نمی‌تواند آزمون استاندارد را برگزار کند اما در حال حاضر اعلام کرده که می‌تواند آزمون استاندارد را برگزار کند گفت: در کنار برگزاری آزمون استاندارد، امنیت برگزاری آزمون و سؤالات و قرنطینه آن نیز خیلی مهم است.