نمایش نوار ابزار

نخستین هیئت ممیزه مستقل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تشکیل شد

در راستای تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور، اولین هیئت ممیزه مستقل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه این جلسه با حضور دکتر عبد الحسین طاهری مشاور رئیس مرکز هیئت های امناء و هیئت های ممیزه در امور هیئت های ممیزه، دکتر محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیئت ممیزه دانشگاه، دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه و تعدادی از اعضای هیئت ممیزه دانشگاه روز چهارشنبه هجدهم خردادماه در مرکز همایشهای دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر محبی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین و اعضای هیئت ممیزه در تشریح اهداف دانشگاه اظهارداشت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته محل مناسبی برای شکوفایی ایده های جدید در راستای کارآفرینی است و رشد و شکوفایی علمی و فراهم آوردن زمینه های کار آفرینی برای جامعه علمی را دنبال می کنیم.

همچنین مشاور رئیس مرکز هیئت های امناء و هیئت های ممیزه در امور هیئت های ممیزه با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل هیئت ممیزه مستقل برای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، این روز را نقطه عطفی در کارنامه علمی دانشگاه نامید.

دکتر طاهری با نام بردن از دستور العمل تشکیل هیئت ممیزه موسسه و وظایف و اختیارات آن، کمیسیون های تخصصی را اصلی ترین رکن هیئت ممیزه معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود سیاست های جدید وزارت عتف را بر اساس رفع نیاز های کشور با رعایت اصول انعطاف، پویایی، رقابت و نوآوری علمی بیان کرد.

سپس دکتر زاهدی به پیگیری های دکتر محبی رئیس دانشگاه برای تشکیل هیئت ممیزه مستقل در دانشگاه اشاره کرد و راه اندازی مرکز هیئت ممیزه را در زمینه نظارت بر فعالیت های مراکز علمی کشور جزء اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه می تواند نقش برجسته ای در راستای اجرای سیاستهای توسعه ای کشور بر عهده داشته باشد.

در این جلسه احکام صادر شده اعضای هیئت ممیزه دانشگاه از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تحویل اعضاء شد و چهار کمیسیون تخصصی علوم پایه، فنی مهندسی۱، فنی مهندسی۲ و کشاورزی مشخص شد.

همچنین با استناد به ماده های ۵ و ۸ دستور العمل چگونگی تشکیل هیئت ممیزه موسسه و وظایف و اختیارات آن، در مورد ترکیب کمیسیون های تخصصی؛ دبیر هیئت ممیزه و رئیس هر کدام از کمیسیون های تخصصی به همراه اعضاء آنها با اکثریت آرا انتخاب گردیدند.