نمایش نوار ابزار

جاده‌های استان کرمان در سایه کم‌لطفی وزارت راه قربانی می‌گیرد

گروه استان‌ها – زاهدی نماینده مردم کرمانو راور  در مجلس با انتقاد از کم لطفی وزارت راه و شهرسازی نسبت به جاده‌های کرمان، گفت: برخی جاده‌ها در خطرناک ترین حالت ممکن باقی مانده و سالانه تعداد زیادی قربانی می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی در آیین آغاز عملیات اجرایی بهسازی و بازسازی محور شهداد – نهبندان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بیرجند در مجلس، آیت‌الهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان و مسئولان استانی و محلی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های کویر کرمان، اظهار داشت: این منطقه یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور بوده که توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش رو در این منطقه ممکن است دردسر ساز باشد اما باید بدانیم در منطقه‌ای قرار داریم که ویژگی‌های خوب فراوانی برای کشور دارد گفت: رسیدگی به راه‌های استان کرمان به دلیل وسعت آن بسیار سخت است و ما نسبت به این سختی‌ها آگاه هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید نسبت به کم لطفی وزارت راه و شهرسازی در سامان بخشیدن به جاده‌های کرمان، بیان کرد: برخی از کوتاهی‌ها نسبت به جاده‌های استان کرمان غیر قابل توجیه است.

وی با طرح این سوال که چرا باید این جاده بعد از سه سال و اندی تازه به عملیات اجرائی برسد؟ ادامه داد: حدود 10 سال است که پیگیر دو بانده شدن، محور ” کرمان_راور_دیهوک” هستیم و سوال اینجاست که آیا اجرای یک پروژه باید 10 سال طول بکشد؟

زاهدی با بیان اینکه جاده کرمان – راور – دیهوک جاده شاهراه مواصلاتی جنوب به شمال کشور است که هنوز تک بانده بوده و مرتب کشته می‌دهد، گفت: این جاده در خطرناک ترین حالت ممکن باقی مانده است، در تازه‌ترین موارد، دو شب گذشته 5 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه حدود 104 کیلومتر محور “کرمان– راور– دیهوک” در حوزه استان کرمان است که به دلیل کم عرض بودن، سالانه تلفات جاده‌ای زیادی دارد افزود: باید تمامی کاستی‌های استان در این حوزه در جلسه‌ای با حضور تمامی مسئولان عالی استان با وزیر راه و شهرسازی شرح داده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکمیل جاده گلباف به عرب آباد نیز از ضروریات است، گفت: اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی برای محور گلباف – عرب‌آباد کم بوده و با این اعتبار نمی‌توان کاری کرد.