نمایش نوار ابزار

توسعه مدارس سبز بسترساز اجرای قانون معافیت مدارس از هزینه های آب، برق و گاز است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان توسعه مدارس سبز را بسترساز اجرای قانون معافیت مدارس از هزینه های آب، برق و گاز عنوان کرد .

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن تبریک انتصاب واعظی نژاد به مدیرکلی نوسازی مدارس استان کرمان و آرزوی توفیق برای وی بر اجرای قانون معافیت هزینه آب، برق، گاز مدارس تاکید کرد و گفت: توسعه مدارس سبز بستر ساز اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت هزینه های آب، برق و گاز می شود که کمک بزرگی برای کاهش هزینه های اداره مدارس می باشد.

وی در ادامه توضیح داد: مدارس زمانی شامل این قانون می شوند، که الگوی مصرف را رعایت نمایند یعنی اگر مدارس در حد مشخص جدول مورد نظر، مصرف داشته باشند معاف می‌شوند، پس مدارسی که بیش از الگوی مصرف، مصرف کرده باشند هزینه‌اش را باید بپردازند به همین دلیل مدارسی که با معماری سبز طراحی و ساخته می شوند،برای اجرای قانون معافیت هزینه های انرژی مدارس بهترین راهکار و هدف می باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان نوسازی کشور نیز بایستی در راستای این قانون حرکت کند و انتظاراست نوسازی مدارس کرمان نیز از پیشگامان توسعه و ساخت مدارس سبز باشد و در ساخت مدارس معماری سبز را مد نظر قرار دهد.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگترین دستگاه های کشور است و سرمایه انسانی و فضاهای زیادی در اختیار این دستگاه است لذا مجلس با در کنار هم قراردادن فاکتورهای مهم و اساسی محیط زیستی ، جلوگیری از هدررفت منابع و هدایت و کنترل مواد و تکنولوژی به دنبال توسعه فضاهای با ثبات و پایدار می باشد تا با کاهش هزینه ها به دستگاه بزرگ آموزش و پرورش کمک شود.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از حمایت های زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و در زمینه توسعه مدارس سبز اظهار داشت: این مدارس مخلوطی از ارزش های محیطی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژی است و به دنبال کاهش اثرات محیطی منفی ساختمان ها با افزایش بهره وری و اعتدال و بکارگیری مواد ساختمانی و ایجاد فضا است.

وی با اعلام اینکه استان کرمان از پیشگامان اجرای مدارس با معماری سبز می باشد و مجتمع حیات طیبه منطقه الغدیر کرمان که از پیش دبستانی تا مقطع پیش دانشگاهی را در خود جای داده با طراحی و معماری سبز ساخته شده و الگوی مناسبی برای ساخت مدارس با طراحی معماری سبز در اقصی نقاط کشور است.

واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از طراحی و ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه جدید با معماری سبز در کرمان خبر داد و گفت: آبخوری سبز مدرسه مهدوی، برگزاری دوره های آموزشی مدیریت سبز برای پیمانکاران، پرسنل نوسازی، دانش اموزان و فرهنگیان، برگزاری نمایشگاه و تعامل با شهرداری برای توسعه فضای سبز مدارس و نحوه بازیافت زباله در مدارس از جمله فعالیت های نوسازی مدارس کرمان برای نهادینه سازی مدیریت سبز مدارس می باشد.

دیدگاه ها