نمایش نوار ابزار

توقیف نفتکش ایران نشان داد اروپا اعتقاد عملی به برجام ندارد/ فردا با صلابت از برجام خارج می شویم

زاهدی گفت: حرکت اخیر انگلستان در توقیف نفتکش ایرانی و همچنین اقداماتی که عربستان سعودی علیه نفتکش ما انجام داده است در یک راستا هستند و آن این است که اروپایی ها اعتقادی به انجام برجام به صورت عملی ندارند.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط انگلستان گفت: با خروج  آمریکا که از برجام عملا اروپایی ها نیز از برجام خارج شدند و طی یک سال گذشته با مطرح کردن مباحثی چون spv و اینسنتکس با جمهوری اسلامی ایران بازی کردند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز ازspv و اینسنتکس عاید جمهوری اسلامی ایران نشد که نشان دهد اروپایی ها تعهدات برجامی خود را نسبت به ما تأمین کرده اند، تصریح کرد: با این اقدام اروپاییان خواستند از ما فرصت بگیرند تا ما برجام را نقض نکنیم و به دنبال منافع ملی خودمان نباشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حرکت اخیر انگلستان در توقیف نفتکش ایرانی و همچنین اقداماتی که عربستان سعودی علیه نفتکش ما انجام داده است در یک راستا هستند و آن این است که اروپایی ها اعتقادی به انجام برجام به صورت عملی ندارند و ما باید منافع ملی خود را در نظر بگیریم.

زاهدی با اشاره به اینکه فردا شانزدهم تیر ماه، آخرین روز مهلت دو ماهه اعلام شده از سوی شورای امنیت ملی کشورمان است، عنوان کرد: ما این بار باید با صلابت، صراحت و قدرت اعلام کنیم  که حاضر شدیم علی رغم همه تنگناها، یک سال دیگر پس از خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام در این توافق نامه بمانیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ما با این اقدام صداقت انقلابی جمهوری اسلامی ایران  را به دنیا اعلام کردیم که پایبند به توافقات بین المللی هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عدم تعهد اروپا به برجام و خروج رسمی ترامپ از این توافق نامه نشان داد که ما باید منافع ملی خود را در نظر بگیریم، اظهار کرد: فردا شانزدهم تیر ماه با صلابت اعلام خواهیم کرد که از برجام خارج می شویم و مسئولیت هر گونه عواقب خروج ما از برجام به عهده آمریکا و اروپائیان خواهد بود.

وی در پایان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: باید ببینیم پس از خروج ایران از برجام آیا کشوری می تواند کشتی و نفتکش ما را توقیف کند یا خیر؛ چرا که ما دیگر دستمان برای اقدام متقابلانه باز است تا با صلابت برخورد کنیم.

دیدگاه ها