نمایش نوار ابزار

توافقات اولیه جهت عملیاتی نمودن پروژه خط انتقال آب شرب به کرمان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان

اگر آب شرب شهر کرمان تامین نشود، کسانی که کوتاهی کرده اند را به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی خواهیم کرد.

به گزارش سفیر کرمان، نشست جمع بندی نهایی رفع مشکل آب شرب کرمان و شهرهای شمالی استان با حضور محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، علی زینی وند استاندار کرمان، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان، با دکتر تقی زاده خامسی معاون آبفای وزارت نیرو و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در تهران برگزار گردید.

در این نشست، محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان عملیاتی شود اظهار داشت: مکاتبات لازم در خصوص وضعیت بحرانی و فاجعه وار کمبود آب شرب کرمان به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

زاهدی با تاکید بر اینکه دولت باید همکاری لازم را با شرکت های صنعتی و معدنی جهت تامین منابع مالی این پروژه انجام نماید خاطرنشان کرد: دولت باید تعهد نماید که یارانه مابه التفاوت قیمت آب، جهت انتقال آب شرب به کرمان و شهرهای شمالی استان را پرداخت نماید تا شرکت های معدنی و صنعتی هم نسبت به عملیاتی نمودن پروژه اقدام نمایند.

زاهدی با اشاره به اینکه دولت مکلف است سریعا نسبت به تامین آب شرب کرمان اقدام نماید عنوان نمود:اگر بحران آب کرمان و شهرهای شمالی استان حل نشود از راه های قانونی پیگیری خواهیم نمود و در این زمینه محکم خواهیم ایستاد و عواقب آن متوجه کسانی خواهد بود که در این زمینه کوتاهی کرده اند و مرتکب ترک فعل شده اند.

دکتر تقی زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از اعلام آمادگی جهت عملیاتی نمودن این پروژه خبر داد و اظهار داشت: با حل موضوع تامین اعتبار و پرداخت یارانه مابه التفاوت توسط دولت، سریعا نسبت به آغاز این پروژه اقدام خواهیم نمود.

شایان ذکر است که در پایان مقرر گردید که به زودی در نشست با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه  موضوع تامین مالی این پروژه و پرداخت مابه التفاوت یارانه اب با همکاری دولت پیگیری و با موافقت دولت، هرچه سریعتر عملیات انتقال خط لوله آب شرب از اب خلیج  فارس به استان کرمان به زودی عملیاتی تا مردم کرمان در تابستان سال آینده دغدغه قطعی و  کمبود آب شرب نداشته باشند