نمایش نوار ابزار

انتقاد از تلاطمات قیمت مرغ در بازار/ کرمان در معرض فاجعه کم آبی/روحانی به مجلس فراخوانده شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با انتقاد از قیمت مرغ در بازار گفت: نتیجه بی‌تدبیری و بی‌برنامگی دولت در مقابله با کرونا در  تعطیلات نوروز آمار وحشتناک مبتلایان به کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از همه کسانی که در انعقاد تفاهم‌نامه بین دو کشور مقتدر ایران و چین زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، امیدوارم برنامه‌های اجرایی آن با تصویب مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم در مذاکرات 1+4 در مورد سرنوشت برجام و رفع تحریم‌ها، تیم مذاکره کننده کشورمان کوچکترین عقب‌نشینی از مواضع نظام نداشته باشد که تاکنون اینگونه بوده و با پشتیبانی ملت و مجلس شورای اسلامی از موضع قدرت مطالبات کشور را خواستار شوند.

وی در تذکر به رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: این چه بی‌تدبیری و سوء مدیریت، بی‌توجهی و بی‌برنامگی در مقابله با ویروس کرونا بود؛ از تعطیلات نوروزی سوء استفاده شد و قرنطینه‌ای صورت نگرفت که نتیجه این عملکرد آمار وحشتناک مبتلایان به کرونا و آغاز موج چهارم آن شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی تعداد زیاد مرگ و میر است، اضافه کرد: ما شما را مسئول می‌دانیم، از هیأت رئیسه انتظار داریم ایشان را به مجلس فراخوانده تا پاسخگو باشد. همچنین وزیر بهداشت نیز برای ارائه گزارش به مجلس بیاید.

زاهدی در تذکری دیگر به رئیس جمهور و وزیر نیرو ادامه داد: کرمان با مشکل آب روبه رو بوده و تشنه است، امسال نسبت به سال گذشته حدود 71 درصد کمبود آب داریم؛ این در حالی است که سال گذشته نیز هر روز منطقه‌ای از کرمان قطعی آب داشت. اگر سال قبل سپاه و ارتش نبود که با تانکر آب به نقاط مختلف کرمان برساند، با تبعات اجتماعی زیادی روبرو بودیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو گفت: چرا با بی‌تدبیری حاضر نیستید بخشی از آبی که از خلیج فارس تا سرچشمه کرمان رسیده را به عنوان آب شرب کرمان تخصیص دهید. کرمان آب شرب می‌خواهد نه کشاورزی و صنعت.

وی با بیان اینکه کرمان در معرض فاجعه است، تصریح کرد: اگر به داد کرمان نرسیم در تابستان پیش رو با مشکلات امنیتی و اجتماعی روبرو خواهیم شد. در آن زمان است که دولت باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از قیمت مرغ انتقاد کرد./