نمایش نوار ابزار

تقویت شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و فنآور از الویت های کاری سال آتی

کرمان – ایرنا – نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، به میزان پنج درصد به بودجه آموزش مهارتی دانشگاه ها اضافه شد که سال آینده به این حوزه تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی  در بازدیدی به اتفاق استاندار کرمان از دانشگاه تحصیلات تکمیلی افزود: آموزش مهارتی فرایندی جدی است و دانشگاه ها حتی صنعتی از نظر کاربردی مشکل دارند.

وی اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرحی را با موضوع جهش تولید مصوب کرد که تمام واحدهای صنعتی باید از اعضای هیات علمی دانشگاه مستقر در آن استان کرمان استفاده کنند.

زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی این دانشگاه را در دوران مسئولیت وزارت علوم و در دولت نهم به استان کرمان اعطا کرده بود، هدف از راه اندازی این دانشگاه صنعتی را حل مسائل صنایع استان و پرورش افراد متخصص مورد نیاز صنایع استان بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور از شرکت های صنعتی و معدنی استان بویژه شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت صنعتی گلگهر، شرکت گهرزمین و صنایع جنبی مس شهید باهنر و سایر صنایع فعال استان خواست که ارتباط خود را با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری تقویت کنند و در سال ۱۴۰۰ قراردادهای همکاری در این زمینه منعقد شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه را با وجود این طرح و پس از تبدیل شدن به قانون برقرار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حضور صنایع، توانمندی پارک علم و فناوری اعلام شود که اگر پای کار بیایند اتفاقی بزرگ برای رفع نیازهای استانی و ملی و صادرات به ما می‌کند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری، بودجه خوبی دارد و در این راستا ۶ میلیارد تومان به بودجه پارک اضافه کرده ایم.

زاهدی تصریح کرد: پارک علم و فناوری ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را دارد و بحث کریدور علم و فناوری در وزارت علوم سابق مطرح شد که شکل نگرفته و امیدواریم اجرا شود.

وی با اشاره به ضرورت اینکه انسجام بخشی باید در نقطه ای انجام شود که مدیریت و سیاست گذاری می‌کند گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و پارک علم و فناوری در کنار هم هستند که در این زمینه باید صنایع را پای کار بیاوریم که با همکاری معاونت علمی و فناوری وزیر علوم وضعیت دانش بنیان استان را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: فرش قرمز جلوی واحدهای خلاق و نوآور پهن شود تا رسالت اصلی خود را برای تولید محصولات دانش بنیان انجام دهند.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه از سال آینده آغاز می کنیم گفت: برنامه ۱۰ ساله برای پارک تعریف شود زیرا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان باید به ۴۰۰ هزار در کشور برسد که در این حوزه کرمان نیز باید افقی تعریف شود.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری بر این اساس با انرژی و تلاش بیشتر حرکت کند که در این خصوص باید مطالبه گری از مسئولان استان را جدی‌تر ادامه دهند.

زاهدی تقویت شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و فنآور را از الویت های کاری خود در سال آتی نام برد.