نمایش نوار ابزار

گزارش درباره تخلفات در سازمان بنادر، مجلس را مصمم به تفحص کرده است

نماینده کرمان در مجلس با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تفحص از سازمان بنادر گفت: متاسفانه اخبار و گزارشاتی مبنی بر تخلف در عملکرد، قراردادهای خاص و ترک تشریفات در این سازمان بدست نمایندگان رسیده که بررسی خواهیم کرد.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به درخواست نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان بنادر اظهار داشت: یکسری اخبار و گزارش‌ درباره سوءاستفاده و تخلف در سازمان بنادر به دست نمایندگان رسیده است که بنا داریم این موضوعات را با تحقیق و تفحص از این سازمان بررسی کنیم.

وی درباره جزئیات این سوءاستفاده‌ها در سازمان بنادر اظهار داشت: گزارشاتی درباره واگذاری‌های کلان در قالب ترک تشریفات، سفرهای خارجی برخی مدیران و اعضای هیأت عامل و فقدان اهلیت در برخی واگذاری‌های مهم در سازمان بنادر دریافت کرده‌ایم که نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه دارد که این مهم فقط از طریق تحقیق و تفحص از این سازمان قابلیت بررسی دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: نحوه انعقاد برخی قراردادها و فعالیت برخی شرکت‌ها در بندر شهید رجایی و واگذاری اراضی در محدوده 2400 هکتاری این بندر ابهام دارد.

زاهدی اظهار داشت: بنای مجلس تحقیق و تفحص کامل از سازمان بنادر است تا فسادهای این سازمان بر طرف شود لذا کسی نباید از نظارت مجلس و تفحص بهراسد.

وی افزود: نمایندگان مجلس طبق وظیفه نظارتی و تعهد و قسمی که خورده‌اند در قبال منافع مردم و عموم جامعه باید به ایفای وظیفه بپردازند و در همین راستا با فساد مبارزه خواهیم کرد که بخشی از این اقدام با تحقیق و تفحص از سازمان بنادر محقق می‌شود.