نمایش نوار ابزار

اختصاص۵۰هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی

گروه استان‌ها ـ زاهدی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق ۵۰هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با ابراز اینکه اقدامات انجام‌شده در حوزه محرومیت‌زدایی و مددجویان کمیته امداد در استان کرمان جای تقدیر دارد اظهار داشت: با وجود این کمبودهایی وجود دارد که در اختیارات استان نیست و باید در تهران به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به نیاز به تخصیص سهمیه ویژه جهیزیه به استان کرمان گفت: هزار و 500 بسته جهیزیه امروز در استان توزیع می‌شود اما نیاز است برای کمک به خانواده‌های نیازمند این سهمیه افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با یادآوری وجود سه‌میلیون دانش‌آموزی که در کشور برای آموزش‌های مجازی خود به تبلت نیاز دارند که تهیه تبلت برای همه آنها سخت است ادامه داد: براساس آماری که آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرده است 5هزار تبلت برای آموزش مجازی دانش‌آموزان محروم کرمانی نیاز است.

وی با بیان اینکه “در استان کرمان در مناطق جنوب و شرق استان مناطق گرمسیری محرومی داریم که نیاز به سیستم سرمایشی دارند” افزود: در جاهایی نیز نیاز به سیستم گرمایشی داریم.

زاهدی توجه ویژه به بیماران صعب‌العلاج و بیماری‌های خاص را ضروری دانست و گفت: 9 هزار خانواده مددجویان استان کرمان فاقد مسکن هستند که نیاز به همکاری و توجه ویژه در این حوزه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تصریح به ضرورت برگزاری جلسه با وزارت راه و شهرسازی، کمیته امداد و استانداری کرمان اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان و خیّران هم پای کار هستند اما مراحل واگذاری زمین به‌کندی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه برخی مددجویان تسهیلاتی را دریافت کردند که امکان پرداخت آن را در شرایط فعلی ندارند گفت: اگر بتوان شرایطی فراهم کرد که شرایط بخشودگی این افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند ایجاد شود.

زاهدی با تأکید به اینکه “در شرایطی که مردم در مشکلات معیشتی هستند و تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کردند تلاش برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه اهمیت دارد” افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه 50هزار میلیارد تومان از محل تبصره 14 برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این میزان 32هزار میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی و 18هزار میلیارد تومان آن برای اشتغالزایی گذاشته شده و این عدد جدای از مواردی است که در حوزه‌های دیگر برای راه روستایی و قیر و… گذاشته شده است، گفت: باید از این ظرفیت برای محرومیت‌زدایی به‌خوبی استفاده کرد.