نمایش نوار ابزار

افزایش 6 درصدی بودجه دانشگاها و مراکز آموزش عالی در سال 1400

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون تلفیق گفت: افزایش 6 درصدی بودجه کلیه مراکز آموزش عالی، اختصاص تسهیلات بانکی به میزان درآمد اختصایی، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که از سال آینده با تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

دکتر”محمدمهدی زاهدی” در نشست با رییس امور آموزش عالی سازمان برنامه بودجه کشور با جمعی از روسای دانشگاه های استان کرمان اظهار کرد: سازمان برنامه بودجه همواره همکاری و تعاملات بسیار خوبی در زمینه بحث اعتبارات آموزش عالی داشته است.

وی افزود: در راستای ایجاد روحیه مهارت محوری در دانشگاه ها، مصوباتی از جمله اعطای تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات، افزایش 6 درصدی بودجه کلیه مراکز آموزش عالی، اختصاص تسهیلات بانکی به میزان درآمد اختصایی، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که از سال آینده با تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

زاهدی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی دانشگاه ها باید تنها به انتشار مقاله اکتفا نکرده و به سمت مهارت محوری و کارآفرین بودن پیش بروند؛ تاکید کرد: هر دانشجو در طول دوران تحصیل باید درکنار آموزش دروس تئوری به صورت عملی مهارت فراگیرد تا بعد از فراغت از تحصیل به مدد دانش و مهارت کاربردی که در دانشگاه فراگرفته، بتواند وارد بازار کار شده و در رونق اقتصادی جامعه نقش موثری داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده این مهم به تصویب رسیده و همچنین تصریح کرد درباره همسان سازی حقوق کارکنان غیر هیئت علمی وزارت علوم با کارکنان غیربالینی وزارت بهداشت نیز توافقاتی به عمل آمده که در سال 1400 این موضوع نیز محقق خواهد شد.