نمایش نوار ابزار

برگزاری جلسه جمع بندی سفر استاندار و نمایندگان مجلس به شهر چترود و توابع آن در محل مجتمع فولاد بوتیا

به گزارش سفیر کرمان نشست جمع بندی سفر یک روزه به بخش چترود با حضور مسئولان استان و شهرستان کرمان و مدیران بخش چترود برگزار گردید.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور  با اشاره به اثرات مثبت حضور مدیران اجرایی در بین مردم، خواستار تداوم این حرکت سازنده استاندار کرمان شد.

زاهدی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ۱۰ سال گذشته برای  توسعه فولاد در استان کرمان  و بویژه در شهرستان های کرمان و راور، فولاد بوتیا را از جمله پروژه های موفقی دانست که توانسته است ضمن کسب موفقیت در تولید ملی، زمینه  اشتغال آفرینی بالایی  را فراهم آورد.

زاهدی از مدیران فولاد بوتیا و هلدینگ میدکو خواست تا در  جذب کارشناسان متخصص و نیروهای ماهر، الویت را به افراد بومی  اعطا نماید. وی از استخدام بالغ بر ۵۰۰ نفر دیگر تا ۶ ماه آینده دیگر در این فولاد خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سرمایه گذاری فولاد بوتیا و میدکو در بحث تصفیه و کانال گذاری فاضلاب، از ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری این پروژه خبر داد و خواستار سرعت بخشی به این پروژه شد بمنظور تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و درختکاری اراضی پبرامونی شد.

نماینده کرمان و راور از پیگیری و به ثمر رسیدن ساخت چند باب مدرسه در بخش چترود و تجهیز و نوسازی تعدادی از این مدارس خبر داد.

پیگیری تخصیص سهمیه بنزین برای راه اندازی پمپ بنزین کاظم آباد و رحیم آباد و حل مشکل فنی و طراحی دو راهی شاهرخ آباد و زنگی آباد خبر داد.

پیگیری حل مشکل  زیرساخت های ارتباطی و دیجیتال  در این بخش از دیگر مطالبات نماینده مردم کرمان و راور از مسئولان اجرایی بود.

حل مشکل زمین های کشاورزی و مستثنیات و تامین آب مورد نیاز بخش چترود از مصوبات این نشست بود.

زاهدی  با اشاره به مذاکره با  زنگنه وزیر نفت  برای تخصیص اعتبار جهت  گازرسانی  به روستاهای فاقد گاز در شهرستان های کرمان و راور از جمله بخش چترود، خواستار پیگیری مدیران استانی جهت اجرایی شدن دستور وزیر نفت شد.

همچنین مقرر شد طی نشستی با حضور مدیران مربوطه مشکلات شهرک ۲۴۰ واحدی چترود بررسی گردد و نتیجه آن به اطلاع نمایندگان کرمان برسد.