نمایش نوار ابزار

عملیات اجرایی کنارگذر غربی کرمان آغاز شد

کرمان – ایرنا – عملیات اجرایی کنار گذر غربی شهر کرمان در ایام الله دهه مبارک فجر سال ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم کرمان و راور ، استاندار کرمان و سایر مسئولان ملی و استانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، کلنگ احداث کنارگذر شهر کرمان(کنار گذر غربی قطعه چهارم) به طول ۹ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال عصر روز دوشنبه در کرمان به زمین خورد.

دکتر”محمدمهدی زاهدی” در این مراسم با اشاره به پروژه محور کرمان – راور – دیهوک گفت: در بحث استفاده از ماده ۵۶ قانون بودجه، دولت تعهد بازپرداخت را داده و باید بانک ها پای کار آمده و برای محور کرمان – راور – دیهوک از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان در این پروژه ملی بدهی به پیمانکاران داریم و با استفاده از ماده ۵۶ امیدوار هستیم این پروژه دو ساله تمام شود که متاسفانه طی چند سال گذشته، کار پروژه ۵۴ درصد پیشرفت دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: کرمان جزو استان های پرحادثه رانندگی است و نقاط حادثه خیز زیادی داریم و درخواست داریم وزیر دستور رفع نقاط حادثه خیز را صادر کند.

کنارگذر غربی شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان‌های شمال و مرکز کشور به استان‌های جنوبی(هرمزگان و سیستان و بلوچستان) محسوب می‌شود که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و نیز ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار بزرگ و قطب‌های کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طول کنار گذر غربی کرمان ۹ کیلومتر و عرض تمام شده مسیر ۱۰.۴ متر است و این طرح ۳۳ دستگاه آبرو، بیش از ۶۱۰ هزار مترمربع سانتیمتر حجم آسفالت بیندر و بیش از ۴۳۶ هزار مترمربع آسفالت توپکا و پنج هزار و ۳۰۵ مترمربع بتن ریزی خواهد داشت و همچنین حجم خاکریزی بیش از ۹۱ هزار مترمربع و حجم خاکبرداری آن یک هزار و ۷۱۳ مترمربع است و به ۴۹ هزار و ۷۰۵ کیلومتر نیاز دارد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم کرمان و راور و استاندار کرمان و هیات همراه از زیرگذر ورودی چترود بازدید کردند که این زیرگذر یکی از پر حادثه‌ترین اماکن راهسازی در کرمان محسوب می‌شود که دستورات لازم در این خصوص صادر شد.