نمایش نوار ابزار

لزوم توجه دولتمردان به توصیه های رهبر در زمینه لغو کامل تحریم ها

محمد مهدی زاهدی گفت: ما نباید فریب برخی اظهار نظرهای جدید آمریکا را بخوریم و امیدواریم دولتمردان نیز توصیه و دستور مقام معظم رهبری را آویزه گوش کنند و قاطعانه در زمینه لغو تحریم ها بیاستند و مطالبه گری کنند.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: مقام معظم رهبری برای تمامی دستگاه ها و قوا و به ویژه قوه مجریه، تکلیف و مسیر برجام و ادامه آن را مشخص کرده اند و فرموده اند تا زمانی که تحریم ها به طور کامل لغو نشود و راستی آزمایی در این زمینه صورت نگیرد، امکان ندارد که ما به حالت اول قبل از برجام بازگردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: دلیل این امر واضح است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران به هیئت حاکمه آمریکا کاملا بی اعتماد است؛ حتی اگر به اقدامات اوباما که در زمان او برجام به تصویب و تأیید رسید نگاهی بیاندازیم، مشاهده می کنیم که اوباما نیز حاضر به لغو تحریم ها علیه ایران نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اوباما حتی سیستم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را از تحریم خارج نکرد و اجازه نداد که بانک مرکزی مبادلاتی با بانک های مرکزی دنیا داشته باشد و این امر موجب بلوکه شدن بسیاری از درآمدهای ارزی و نقدی ما شد که نمونه این موضوع را در خصوص کشور کره داشته ایم.

وی اظهار کرد: فرق نمی کند که هیئت حاکمه آمریکا از دموکرات ها و یا جمهوری خوهان باشد؛ آنان به گونه ای رفتار کرده اند که ما کاملا به آنها بی اعتماد هستیم و این رویکرد را آمریکایی ها در عمل نشان داده اند.

زاهدی بیان کرد: چنانچه به خصومت های آمریکا در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب، در جنگ و بسیاری از عرصه های دیگر نگاه بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که خصومت هیئت حاکمه آمریکا که توسط جریان صهیونیستی اداره می شود، یک خصومت استراتژیک است؛ ممکن است که آنها در تاکتیک بالا و پائین شوند؛ اما این به این معنا نیست که آنها بخواهند از خصومت استراتژیک خود دست بکشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ما نباید فریب برخی اظهار نظرهای جدید آمریکا را بخوریم و امیدواریم دولتمردان نیز توصیه و دستور مقام معظم رهبری را آویزه گوش کنند و قاطعانه در زمینه لغو تحریم ها بیاستند و مطالبه گری کنند.