نمایش نوار ابزار

زیرساخت‌ ریلی در استان کرمان نیازمند توسعه و بهسازی است

گروه استان‌ها- زاهدی نماینده مردم کرمان و راور گفت: استان کرمان به قطب فولادی کشور تبدیل می‌شود و این حجم فولاد را نمی‌توان را با تریلی و در جاده‌ها حمل کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح در آیین افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه کرمان که با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: 220 میلیارد تومان در پروژه ملی محور کرمان – راور- دیهوک به پیمانکاران بدهی داریم و انتظار داریم برای پرداخت بدهی پیمانکاران از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه استفاده شود.

وی با بیان اینکه ماده 56 قانون بودجه دولت تعهد بازپرداخت داده و بانک‌ها نیز باید پای کار بیایند تا از این ظرفیت برای پرداخت بدهی پیمانکاران این پروژه ملی استفاده شود افزود: با استفاده از این ماده قانون بودجه امیدوار هستیم که محور کرمان – راور- دیهوک دو ساله به اتمام برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پروژه محور کرمان – راور- دیهوک در چند سال گذشته تنها 54 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جزو استان‌های پرحادثه در حوزه رانندگی در کشور است گفت: در محورهای استان کرمان نقاط حادثه‌خیز زیادی داریم و درخواست ما این است تا وزیر راه و شهرسازی دستور رفع این  نقاط حادثه خیز را صادر کند.

زاهدی با اشاره به لزوم تسریع در روند بازسازی خط راه آهن زرند – بافق ادامه داد: توسعه استان کرمان در صنایع و به ویژه فولاد بالاست و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ریلی کشور برای این حوزه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سه سال آینده به قطب تولید فولاد کشور تبدیل خواهیم شد و این حجم فولاد را نمی‌توان را با تریلی و در جاده‌ها حمل کرد تصریح کرد: این حجم تولید ضرورت توجه بیشتر به حمل و نقل ریلی در استان کرمان را نشان می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی احداث خط دوم ریلی کرمان- رفسنجان – تهران را از ضروریات دانست و افزود: خواستار برنامه‌ریزی برای پروژه ریلی در استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما نمایندگان نیز در مجلس بحث‌های بودجه‌ای را دنبال می‌کنیم گفت: در روبه‌روی باغ شاهزاده ماهان نیز نیاز به احداث زیرگذر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه قرار بود کمیته امداد بیش از 5 هزار مسکن برای مددجویان استان کرمان احداث کند که 50 درصد کار مانده است افزود: نیازمند حمایت ویژه وزیر برای خانه‌دار شدن این قشر محروم هستیم.