نمایش نوار ابزار

اعتمادی به آمریکا برای بازگشت به برجام نداریم

زاهدی عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس گفت: به هیچ عنوان به آمریکا در زمینه برگشت به برجام نباید اعتماد کنیم، آنها مدتی که در برجام حاضر بودند هیچ اقدامی برای رفع تحریم ها یا حل مسائل بانکی نکردند.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر برداشته شدن  فوری و کامل تحریم ها تاکید داشتند، گفت: اگر به اخبار آرشیوی در زمینه برجام مراجعه کنید، می بینید زمانی که قرار بود توافق برجام اعلام شود رئیس جمهور گفت از فردای روزی توافق هسته ای به سرانجام برسد تمام تحریم ها لغو می‌شود و مشکل آب، انرژی و محیط زیست حل می شود وقتی برجام اجرایی شد، نه تنها هیچ یک از وعده هامحقق نشد که حتی بعضا تحریم هایی نیز اضافه شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم اجرای درست برجام نشان می دهد ما به هیچ عنوان به آمریکا در زمینه برگشت به برجام نباید اعتماد کنیم، آنها مدتی در توافق هسته ای بودند و دیدیم هیچ اقدامی برای رفع تحریم ها یا حل برخی مسائل بانکی که برای ما مهم بود نکردند، از طرفی اروپایی ها نیز دروغ گفتند و به اس پی وی و اینستکس عمل نکردند.

وی با تاکید براینکه باید به قدرت و استقلال خود متکی بود و به غربی‌ها اعتماد نداشت، اظهار داشت: اگر در بحث هسته‌ای بتوانیم به غنی سازی‌های مورد نظر کشورمان دست پیدا کنیم، مطمئنا همانطور که کشورهای 1+5 عاجزانه تقاضا داشتند، برای گفت‌وگو با ایران دوباره  پای میز خواهند آمد، این بار ما از موضع قدرت با آنها گفت‌وگو می کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین در زمینه هسته ای و توان موشکی جز اینکه تا می توانیم باید سرمایه گذاری و قدرت آفرینی کنیم و حق مان را بگیریم هیچ راهی دیگری وجود ندارد.