نمایش نوار ابزار

حوزه های علمیه و طلاب به موضوعات روز جامعه ورود نمایند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه استان کرمان نیازمند رشد هستند، به ویژه در جنوب کرمان این نیاز بیشتر احساس می‌شود، کمبود روحانیت و طلبه در جنوب استان کرمان مصیبت‌هایی ایجاد کرده است و نباید بگذاریم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی امشب در نشست مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، نمایندگان کرمان و راور، سیرجان و بردسیر در مجلس و جمعی از مدیران با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دفتر امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله جعفری امام جمعه فقید کرمان تصریح کرد: استان کرمان علمای به نامی در قبل و بعد از انقلاب داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیت کرمان در دوران دفاع مقدس در حضور در جبهه‌ها و بعد از آن در عرصه‌های مختلف مسئولیتی کشور یکی از استان‌های اثرگذار در مسائل کشور بودند و شهید حاج‌قاسم بزرگ شده مکتب روحانیت کرمان بود.

زاهدی خاطرنشان کرد: علمای کرمان را باید با نگاه ویژه‌ای دید، شهید باهنر، موحدی کرمانی، آیت‌الله جعفری و…از افتخارات این استان و بلکه کشور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل حوزه‌های علمیه استان کرمان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه استان نیازمند رشد هستند، به ویژه در جنوب کرمان این نیاز بیشتر احساس می‌شود، کمبود روحانیت و طلبه در جنوب استان کرمان مصیبت‌هایی ایجاد کرده است و نباید بگذاریم این روند ادامه پیدا کند.

زاهدی با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه پای کار بیاید و از امکانات درون حوزه بگذارند و همچنین گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه استان کرمان به ویژه جنوب خدمت مقام معظم رهبری ارائه شود، تصریح کرد: کار خاص با اولویت در جنوب استان توسط روحانیت باید صورت گیرد؛ اگرچه این خواسته برای جنوب استان است اما به منزله مطالبه ملی و دارای اهمیت باید تلقی شود.

زاهدی ضمن اشاره به مشکلات حوزه‌های علمیه در سطح ملی، ابراز کرد: در بحث بودجه تا جایی که امکان دارد حوزه‌های علمیه از چتر فرهنگی سازمان برنامه و بودجه خارج و ذیل حوزه آموزش قرار بگیرند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم. اگر این اتفاق بیفتد حتما یک تحولی در بحث بودجه‌های حوزه صورت خواهد گرفت.