نمایش نوار ابزار

یادداشت زاهدی برای “حاج قاسم”| همه دلتنگ تو هستیم سردار

خبرگزاری تسنیم منتشر کرد؛ دلنوشته زاهدی برای حاج قاسم ـ هنوز عده زیادی از مردم ما در سایه امنیتی که تو ایجاد کرده و به آنها هدیه داده بودی، در خواب بودند که تو تنهایشان گذاشتی “سردار”.

سحرگاه روز جمعه بود که خبر شهادتت همه جهان را پر کرد و هنوز عده زیادی از مردم ما در سایه امنیتی که ایجاد کرده و هدیه‌شان داده بودی، در خواب بودند، که شنیدیم آرزویی که سال‌ها داشتی و برایش دعا می‌کردی و از مادران و فرزندان شهدا می‌خواستی که آنها هم برایت دعا کنند مستجاب شد و به سوی عرش خدا پرواز کردی تا در جوار رحمت حق آرام گیری.

خبر رفتنت آنقدر جانکاه و غیرقابل باور بود که هنوز هم بعد یک سال نمی‌توانیم باور کنیم که نیستی و دیگر لبخندهای زیبایت را نخواهیم دید.

یادمان نمی‌رود روزهایی که خیالمان راحت بود، چون مالک اشتر در کنارمان بود و بعد رفتنت انگار دنیا بهم ریخت، مناسبت‌ها هم عوض شد و به حرمت دست‌های قطعه شده‌ات، مردم هم دیگر به هم دست ندادند.

برای تشییع پیکر مطهرت همه مردم از زن و مرد و پیر و جوان در ایران و عراق بدن مطهرت را انگار بر روی دستهایمان بلند کردیم و یک صدا و همنوا گفتیم باید انتقام رفتنت را بگیریم آنهم سخت!

رهبرمان که در نماز آنگونه اشک می‌ریخت، آتش دلمان را صد چندان کرد و فهمیدیم که مصیبت از آنچه فکر می‌کردیم عظیم‌تر است.

روز تشییع جنازه‌ات در کرمان غوغا بود، همه آمده بودند، فارغ از تقسیم‌بندی، همانگونه که دوست می‌داشتی کشور آنگونه باشد. در کنار یاران شهیدت که آرام گرفتی، تازه شدی مأمن و مأوای دلهای عاشق.

حالا هر ساعت از شبانه روز که به گلزار شهدا می‌رویم، خیل جمعیت را در کنار مزارت و مزار همرزم عزیزت حسین پورجعفری می‌بینیم؛ گویی مغفوری، شیخ‌شعاعی، سیف‌الدینی و … سال‌ها منتظرت بودند تا بزمشان کامل شود.

حاج قاسم در محضر خدا، هم یارانت را تنها نگذاشتی ….

دعایمان کن سردار، دعایمان کن که ما هم عاقبت بخیر بشویم

همه دلتنگ تو هستیم سردار

عاشق دیدارت

محمدمهدی زاهدی