نمایش نوار ابزار

دیدار سفیر مالزی با نماینده کرمان و راور+گزارش تصویری

محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی امروز سه شنبه ۲ دی ماه با سفیر مالزی دیدار و گفت و گو کرد.

مبادلات تجاری؛ بخش مهمی از همکاری ­های ایران و مالزی

سفیر مالزی در ایران تاکید کرد: بخش مهمی از همکاری ­های دو کشور را تبادلات تجاری تشکیل می ­دهند که با همه‌­گیر شدن کرونا با چالش ­هایی مواجه شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رستم یحیی سفیر مالزی در تهران  با محمدمهدی زاهدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. سفیر مالزی در تهران در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در مجلس شورای اسلامی گفت: مالزی علاقه­ ی ویژه ­ای نسبت به توسعه روابط با ایران دارد و از تقویت گفتگوها میان نمایندگان مجالس  دو کشور استقبال می­ کند.

رستم یحیی در ادامه گفت: بخش مهمی از همکاری ­های دو کشور را تبادلات تجاری تشکیل می ­دهند که با همه‌­گیر شدن کرونا با چالش‌هایی مواجه شده است. وی افزود: دو طرف باید برای دوران بعد از کرونا برنامه ­ریزی منسجمی داشته باشند تا بتوانیم همکاری ­های اقتصادی و تجاری را سریع تر به روال سابق برگردانیم. سفیر مالزی در تهران همچنین گفت: ایران و مالزی برای توسعه روابط اقتصادی ظرفیت بالایی دارند که باید عملیاتی شوند.

تاکید بر گفتگوی اتاق­ های بازرگانی ایران و مالزی

محمدمهدی زاهدی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی ایران و مالزی گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی آمادگی دارد که روابط پارلمانی فیمابین را به نفع دو ملت تقویت کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در ادامه در خصوص توسعه همکاری ­های اقتصادی فیمابین گفت: برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی سهم مهمی در تسهیل و تقویت روابط تجاری خواهد داشت لذا انتظار داریم که مقدمات برگزاری جلسه بعدی این کمیسیون هر چه سریعتر فراهم گردد. وی در همین راستا بر گفتگوی اتاق­ های بازرگانی ایران و مالزی نیز تاکید کرد.

زاهدی با اشاره به ظرفیت­ های فراوان ایران و مالزی در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، دارویی، علمی و تحقیقاتی گفت: توسعه همکاری‌ها در این حوزه­ ها و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین، نقش بسزایی در تامین منافع تجاری و اقتصادی دو طرف بر جا خواهد ­گذاشت. رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در پایان بر تقویت همکاری­ های کنسولی و قضایی میان دو کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است آقایان سید مجتبی محفوظی و محسن زنگنه از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی نیز در این دیدار حضور داشتند که بطور جداگانه با سفیر مالزی در تهران در خصوص توسعه همکاری­ های پارلمانی دو کشور گفتگو و رایزنی کردند.