نمایش نوار ابزار

پیگیری مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش

زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پیگیری مشکل کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست مشترک محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع استخدام کمبودهای وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

زاهدی با تشریح موضوع مورد بحث در  این نشست گفت: استخدام و جذب کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و کادر اداری در وزارت آموزش و پرورش محور اصلی این نشست بود و مقرر شد براساس مصوبه شورای انقلاب عالی فرهنگی هرچه زودتر شاخص‌های جذب در هرکدام از این حوزه‌ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی با کمیسیون آموزش و تحقیقات تعیین و به تصویب هیات وزیران برسد و پس از تصویب اقدام‌های لازم برای رفع کمبود نیروهای آموزش و پرورش صورت بپذیرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر بیش  از ۲۵۰ هزار نفر کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش می باشد ضمن اینکه کشور با ۱۰۰ هزار کمبود معلم مواجه است و این موضوع از مهمترین چالش‌های نظام تعلیم و تربیت می‌باشد.