نمایش نوار ابزار

نباید اجازه دهیم مدیر بی‌انگیزه و فاقد آینده‌نگری روی کار بیاید/ اعتماد مردم به سیستم اجرایی پایین آمده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی امروز (شنبه 15 آذر) در نشست خبری که پیرامون مسائل روز و انتخابات 1400 در این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: محسن فخری‌زاده که از مفاخر علمی و دانشگاهی بود و به دست استکبار جهانی ترور و به شهادت رسیده، تسلیت و تبریک می‌گویم  و از نیروهای امنیتی و انتظامی درخواست  دارم که انتقام خون شهید فخری‌زاده و دیگر شهدای هسته‌ای و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را از عاملان و آمران این جنایت‌ها بگیرند.

وی افزود: هر دولتی که بخواهد روی کاربیاید باید چند کار مهم انجام دهد که در رأس همه آنها بازگشت اقتدارآفرینی به کشور است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: وقتی دولت روحانی در سال 92 روی کار آمد ما در بحث هسته‌ای غنی‌سازی 20 درصد را داشتیم و در بحث هوافضا هم ماهوار پرتاب می‌کردیم و در بخش سلول‌های بنیادین و نانو توانایی‌های بالای خود را نشان دادیم و بعد از آن بود که 5+1 تلاش کرد با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند؛ این کار معنایش آن بود که قدرت جمهوری اسلامی آنقدر زیاد شده بود که ما یک طرف بودیم و ابرقدرت‌های دنیا طرف دیگر.

زاهدی تصریح کرد: وقتی از نظر علم و فناوری قوی و توانمند باشیم حتماً مورد احترام و تکریم دیگران قرار خواهیم گرفت. در حالیکه در چند سال اخیر اقتدار کشورمان بر اثر برجام و ترورهای متعدد و آتش‌سوزی‌های اخیر و خرابکاری در نطنز شکسته شد  است و حتی برخی ترورها هم عنوان نشد شاید به این دلیل بوده است که نبایستی اعلام می شد.

وی افزود: در بحث نظامی، دفاعی و موشکی توانمندی‌های کشورمان چند برابر شده است که من دست عوامل آن را می‌بوسم  و اگر تلاش‌های آنها نبود مشخص نبود که چه بلایی سر کشور می‌آمد.

نماینده کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: توسعه علم و فناوری به ویژه فناوری‌های نو در کشورمان لازم است و تنها نباید به توسعه هسته‌ای در کشور بپردازیم بلکه بحث رسیدگی بیشتر به موضوع هوافضا و حضور ایران در مدارهای بالای جو و رصد دنیا از طریق ماهواره‌های ایرانی و نظارت بر امور نظامی دیگر کشورها و استفاده از فناوری‌‌های نوین در حوزه محیط زیست است.

وی گفت: اقتصاد بدون نفت و اقتصاد پایدار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان از ضروریات کشورمان است و نباید دیگر به سمت فروش نفت خام و منابع معادن و چوب جنگل باشیم زیرا این کار به تاراج دادن سرمایه‌های کشور است.

رئیس سابق کمیسیون آموزش مجلس گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش بخشی از اقتصاد پایدار است که می‌تواند نوسانات را کنترل کند. این در حالی  است که در چند سال آینده انرژی‌های نوین جایگزین نفت شده و دیگر نفت در دنیا جایگاهی نخواهد داشت.

زاهدی اظهار داشت: بهره‌گیری از مدیران جهادی و پرکار مردمی و متخصص و عاشق انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا برای اعتلای ایران اسلامی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم مدیر بی‌انگیزه و فاقد آینده‌نگری روی کار بیاید.

وی تصریح کرد:‌ افزایش اعتماد ملی در شرایط فعلی کشور ضروری است این در حالی است که براساس نظرسنجی‌های اخیر اعتماد مردم به سیستم اجرایی کشور بسیار پایین آمده و این آمار بسیار بی‌سابقه است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت:‌ باید به وحدت و انسجام ملی در کشور اهمیت بدهیم ضمن اینکه دولت انقلابی آینده هم نباید یکسویه نگری کرده و یکجانبه مدیرانش را انتخاب کند چرا که لزومی ندارد که حتماً مدیران دولت آینده از یک جناح باشند بلکه باید تخصص و روحیه جهادی و انقلابی آنها را مدنظر قرار داد.

زاهدی گفت: شفافیت در امور از دیگر موارد مهم در حوزه‌های اقتصادی، اداری، بانکی و مالیات است که باید به سرعت به سمت و سوی آن گام برداریم.

وی افزود: مبارزه با فساد و رانت‌خواری باید در دستور کار دولت بعدی قرار گیرد ضمن اینکه جلوگیری از قاچاق کالا هم از دیگر ضروریات محسوب می‌شود. به همین دلیل نباید اجازه دهیم از مرزهای‌مان جنس و قاچاق انسان صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: تقویت پول ملی و حمایت مادی و معنوی از دهک‌های پایین جامعه لازم است ولی برای آنکه این افراد به درآمد پایدار برسند بایستی به آنها ماهیگیری یاد دهیم نه اینکه فقط یارانه را به آنها به عنوان ماهی دهیم.

وی افزود: اعطای یارانه تنها به خانوارهای آسیب‌پذیر مهم نیست بلکه باید به سمت توانمندسازی آنان حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس دهم گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم که برای این کار ابعادی متصور شده‌اند که می‌توانم به مأموریت‌گرایی و مسئله‌محور بودن مسائل پژوهشی و آموزشگاهی دانشگاه‌ها، توجه به آمایش سرزمینی و را‌ه‌اندازی سیستم فعال آموزش سکویی (پلت‌فورمیک) و فراتر از آموزش مجازی، اصلاح‌ آیین‌نامه مدیریت دانشگاه و تحول‌آفرینی در آن و همچنین بازنگری در سند اسلامی شدن دانشگاه با رویکرد تحول اشاره کرد.