نمایش نوار ابزار

انتقاد زاهدی از نامه وزیر علوم به رهبر معظم انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خان ملت با اشاره به نامه وزیر علوم به رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: در این نامه که رسانه‌ای شده است، عنوان شده، می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های دانشگاهی موجود در کشور ضمن تأمین نیروی انسانی کارآمد، هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای تربیت معلم و تأمین کادر وزارت آموزش و پرورش را کاهش داد.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از محتوای این نامه، اظهار کرد: همچنین وزیر علوم با انتشار چنین نامه‌ای اسناد بالادستی مانند قانون برنامه ششم توسعه که احکام مهمی درباره تقویت دانشگاه قرهنگیان و شهید رجایی را داشت، زیر سئوال برده است.

وی ادامه داد: همچنین در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، نیز قید شده که مسیر تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان است و چنانچه کشور به تعداد معلم بیشتری احتیاج داشت، می‌توان از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی استفاده از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با طی دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد.

زاهدی اضافه کرد: این در حالیست که وزیر علوم در این نامه بر برگزاری آزمون بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و طی دوره‎ای مهارتی در دانشگاه فرهنگیان یعنی تماماً استفاده از ظرفیت ماده 28 تأکید شده است که چنین رویکردی وجود این دو دانشگاه را بی معنی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال تحصیلی امسال، یادآور شد: ایشان نیز در بیانات خود تأکید جدی بر ورود معلمان به آموزش و پرورش از مجرای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی داشتند.

زاهدی با بیان اینکه از ارسال و رسانه‌‎ای شدن چنین نامه‌ای از وزیر علوم به رهبر انقلاب متعجب شدم، گفت: البته طی صحبتی که با دکتر غلامی داشتم و انتقاد خودم را مطرح کردم، وزیر عنوان کرد که قصد رسانه‌‎ای شدن این نامه را نداشته و از رسانه‌ای شدن آن اظهار تأسف کرد.

وی یادآور شد: جالب این است که فردی که به مدت 5 سال مسئولیت دانشگاه فرهنگیان را در ابتدای دولت آقای روحانی عهده‌دار بود، نیز پس از این نامه در دفاع از آن برآمده و حال این سئوال را به ذهن مترتب می‌دارد که چرا فردی که هیچ اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان ندارد، چنین مسئولیتی را قبول کرده است؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات ‌و فناوری مجلس اضافه کرد: قطعا بر اساس اسناد بالادستی  و نیاز آموزش و پرورش ظرفیت دانشگاه‌ فرهنگیان باید ارتقا پیدا کند وزارت علوم نیز باید مجری اسناد بالادستی باشد./