نمایش نوار ابزار

به لبخندهای «بایدن» دل خوش نکنید

یک نمایند مجلس در خصوص بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد: نباید از الان طوری رفتار کنیم که تصور کنند به دنبال باج دادن و امتیاز دادن به آنها هستیم.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خان ملت، با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه در خصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت: فرقی بین بایدن و ترامپ نیست به عبارت دیگر تفاوتی بین روسای جمهوری ایالات متحده نیست، تصمیم گیر در آمریکا لابی صهیونیست پشت صحنه است که مشخص می کنند چه اتفاقی رقم بخورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: این طور نیست که فکر کنیم بایدن چون با آقای ظریف ، رفیق و دوست است و به ایران کمک می کند، همه روسای جمهوری آمریکا هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی تاکید کرد ما نباید به این لبخندها اعتنا کنیم، ما باید به مردم متکی باشیم و کمر همت ببندیم تا به توانمندی های کشور توجه کنیم اگر چنین رفتار کنیم دیگر ذوق زده نمی شویم از اینکه بایدن رئیس جمهور آمریکا می شود. ما اگر به خودمان متکی باشیم وقو آفرینی کنیم باعث می شود دنیا خواهان مذاکره با ما می شود.

این نمایند مجلس در خصوص ابعاد قدرت آفرینی، بیان کرد: قدرت آفرینی ابعاد مختلف دارد، قدرت نظامی یکی از ابعاد آن است، انسجام ملی نیز دراین قدرت آفرینی نقش آفرین است، ایجاد اقتصادی پایدار و توجه به شرکت های دانش بیان از ابعاد دیگر محسوب می شود اگر در این ابعاد قدرتمند شویم آنها خودشان به دنبال ایران می آیند تا مذاکره صورت گیرد.

زاهدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: قبل از برجام همین کشورهای ابر قدرت های دنیا برای انجام مذاکره دنبال ایران بودند آنها مجدد خواهان مذاکره می شوند، نباید کاری کنیم که از الان بگویم  دنبال باج دادن و امتیاز دادن هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور تاکید داشته است که “ما مخالف مذاکره نبودیم و نیستیم، مذاکره هم در چارچوب ۵+۱ امکان‌پذیر است. اگر آمریکا بخواهد عضو برجام شود که ترامپ آن عضویت را از بین برده، ما حاضریم گفت‌وگو کنیم که آمریکا چگونه وارد برجام شود.