نمایش نوار ابزار

اتحادیه جهانی تقریب اندیشمندان دانشگاهی حمله به دانشگاه کابل را محکوم کرد

اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی ضمن محکومیت شدید حمله جنایتکارانه و تروریستی به دانشکده حقوق دانشگاه کابل، دولت تروریست آمریکا را مسئول این نا آرامی‌ها، نا امنی و کشتارغیرنظامیان دانست.
انفجار دانشگاه کابل

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، متن بیانیه اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی حمله جنایتکارانه و تروریستی به دانشکده حقوق دانشگاه کابل را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه گردیده ، به شدت محکوم می‌نماید. این حمله در ادامه‌ حمله تروریستی به مراکز آموزشی دیگر از جمله مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل است که در آن دانش‌آموزان قربانی شدند.

اینگونه اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری بسیار خطرناک می‌باشد که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویا تقبیح و از تحقیقات جدی درخصوص شناسایی عوامل واقعی این‌گونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن حمایت گردد.

ادامه حملات به مراکز آموزشی نگران‌کننده و تأسف‌بار و در عین حال در تناقض با تمام قواعد و حقوق ملی و بین‌المللی بشمار می رود. این انفجارها و حملات گسترده در افغانستان از جمله در شهر کابل در حالی روی میدهد  که مردم افغانستان از پایان جنگ ، آتش بس و برقراری صلح ناامید شده اند و دولت تروریست امریکا را مسئول این ناآرامی‌ها، نا امنی و کشتار غیر نظامیان می دانند.

از دانشگاهیان جهان اسلام بویژه کشورهای همسایه افغانستان انتظار می رود در این امر مهم ساکت نبوده و با درک دقیق پیامدهای تکرار چنین اقدامات ضد انسانی و ضد علم و دانش، واکنش نشان داده و هرچه در توان دارند به منصه ظهور برسانند.

 دکتر محمد مهدی زاهدی

رئیس اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی