نمایش نوار ابزار

بازدید اعضای فراکسیون مهدویت از مرکز تخصصی آموزش مهدویت

اعضای فراکسیون مهدویت از مرکز تخصصی آموزش مهدویت تحت نظر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) بازدید و با مدیر، معاونان و کارشناسان این مرکز دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این فراکسیون، الهام آزاد، عفت شریعتی، فلاحی، احمدپور، فدامالکی که به قم سفر کرده اند از مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی (عج) بازدید کرده و در جریان اقدامات و عملکرد آن قرار گرفتند.

محمدمهدی زاهدی با اشاره به امکانات اندک مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود و اقدامات قابل توجه آن، گفت: مهدویت موضوعی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که باید به یک جریان تبدیل شود و همه مردم از آن بهره مند شوند. این موضوع وظیفه و تکلیفی برعهده حوزه علمیه قم در زمینه گسترش مهدویت قرار داده است.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس یازدهم افزود: ترویج فرهنگ مهدویت باید براساس سطوح مختلف مردم و آمایش سرزمینی انجام شود؛ ما در مجلس مسئولیت داریم که از این جریان حمایت کنیم به ویژه از طرح جامعی که حوزه علمیه قم ارائه کرده و به موضوع مهدویت هم توجه ویژه ای داشته است.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی در این بازدید ضمن ارائه گزارش از اقدامات و عملکرد مرکز تخصصی مهدویت در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت در سطح کشور، گفت: یکی از خلاء ها این است که سیاست واحدی در موضوع مهدویت در دستگاه های تبلیغی و مرتبط وجود ندارد؛ حدود 15 سال است که بحث ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی جهت پیگیری سیاست های تبلیغی، پرکردن خلاءها و جلوگیری از موازی کاری مطرح شده که باید رسمیت بیشتری پیدا کند و شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یک مجموعه سیاستگذار در امر مهدویت آن را بشناسد.

وی افزود: اخیرا شورای انقلاب فرهنگی کاری را به حوزه علمیه محول کرده تا سند توسعه مهدویت تدوین شود تا براساس آن کارهای فرهنگی مربوط به این موضوع در دستگاه های تبلیغی وعلمی سراسر کشور انجام شود، یقینا این اقدام با توجه به اهمیت موضوع آینده نگری و مسیری که جامعه باید براساس آن طی کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ورود مجلس به این حوزه الزامی است.

براساس این گزارش اعضای فراکسیون مهدویت نیز موضوعات و نقطه نظرات خود را در رابطه با اهمیت ترویج فرهنگ مهدوی در کشور بیان کردند.