نمایش نوار ابزار

نماینده مردم کرمان:نسبت به ایجاد صنایع جنبی و فرآوری محصولات دام و طیور در استان غفلت شده است

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در ایجاد صنایع جنبی و فراوری محصولات دام و طیور در استان کرمان غفلت شده و موانع سرمایه گذاری باید از بین برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: از خدا بخواهیم که به ما توفیق دهد بتوانیم تا در مسیر اباعبدالله (ع) گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در شرایط نا به هنجار اقتصادی در کشور و تحریم‌های ناجوانمردانه سخت است گفت: می‌دانیم که گاهی دست مسئولان حوزه کشاورزی خالی است و نمی‌توانند توقعات به جای کشاورزان و دامداران را برآورده کنند و در این شرایط نیاز است تا مدبرانه عمل کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در مجموع عملکرد خوبی در استان کرمان داشته و تعامل خوبی با نمایندگان استان دارند ادامه داد: گاهی مسئولان استان نمی‌توانند مطالبات خود را در سطح ملی پیگیری کنند و تعامل با نمایندگان می‌تواند گره گشا باشد.

وی با اشاره به خام فروشی کرک و چرم استان کرمان و فراوری آنها در دیگر کشورها و بازگشت مجدد با قیمت‌های گزاف کشور بیان کرد: فراوری محصولات دام، طیور و کشاورزی در استان کرمان باید انجام شود.

زاهدی با بیان اینکه در استان کرمان تاکنون تأکید به فراوری محصولات کشاورزی بوده و از دام و طیور در بحث فراوری و صنایع جنبی غفلت شده است ادامه داد: باید جذب سرمایه گذار در این حوزه در استان کرمان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فراوری چرم و کرک در استان کرمان با توجه به اختلاف سنگین قیمتی که چرم وارداتی دارد از بازار خوبی برخوردار است افزود: موانع تولید و سرمایه گذاری در حوزه دام، طیور و کشاورزی باید از بین بروند و وزیر جدید صمت در این ارتباط قول مساعد داده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی امسال با بیان اینکه از سوی امسال سال جهش تولید است و از سوی دیگر رسالت ملی، فرهنگی و دینی ما خدمت به مردم و اشتغالزایی است تصریح کرد: با فروش نفت و ذخایر معدنی نمی‌توان کشورداری کرد و این خیانت به کشور است.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور نیاز به کار دارد نه سیاست بازی ادامه داد: سیاست داشتن با سیاست بازی متفاوت است و مسئولان ما امروز باید به دنبال خدمتگزاری به مردم باشند.