نمایش نوار ابزار

عضو کمیسیون آموزش مجلس: ۵ میلیون دانش‌آموز کشور گوشی هوشمند و امکان دسترسی به اینترنت ندارند

محمدمهدی زاهدی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که به ریاست محمدجواد فدائی استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: 3 میلیون دانش آموز در کشور تبلت و گوشی هوشمند ندارند و برای حدود دو میلیون دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موارد به وزیر آموزش و پرورش نیز در کمیسیون آموزش مجلس عنوان شده است ادامه داد: از سوی دیگر تعدادی از دانش آموزان پدر و مادر کارمند دارند که صبح‌ها سر کار هستند که امکان حضور بچه در خانه و استفاده از اینترنت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بچه‌ها هنوز روش استفاده از شبکه شاد را نمی‌دانند و به درستی آموزش ندیده‌اند افزود: از وزارت ارتباطات گلایه داریم که چرا بستر لازم برای استفاده از اینترنت در کشور فراهم نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد گفت: باید مدرسه به‌صورت مجازی برگزار شود که شرایط بسیار سختی در استان وجود دارد.