نمایش نوار ابزار

حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش لازمه جهش در تولید است

محمدمهدی زاهدی در تشریح شعار سال ۹۹ با عنوان جهش تولید و وظایف دستگاه های مختلف در تحقق این شعار، اظهار کرد: جهش تولید در امتداد نامگذاری سال های گذشته توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت و کشور برای استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل راهی جز استقلال و خودکفایی در عرصه های مختلف ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: جهش تولید به معنای حذف بیکاری، از بین رفتن مشاغل کاذب از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر و مبارزه با مفاسد اقتصادی است و هم چنین جهش تولید باعث می شود بخشی از تولیدات کشور را که در حال حاضر به صورت خام صادر می شود را فرآوری کنیم که این مسئله بالا رفتن جایگاه اقتصادی کشور را به دنبال دارد و بر اقتدار و توان ما می افزاید.

زاهدی با بیان اینکه دولت باید حمایت جدی را از فعالان فضای کسب و کار داشته باشد، عنوان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش و برطرف کردن موانع سر راه فضای کسب و کار باید در دستور کار دولت قرار گیرد و قوانین مالیاتی  به نفع تولید تغییر پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: بانک ها نباید بنگاه اقتصادی باشند بلکه باید حامی تولید در بخش خصوصی باشند که در این زمینه ما به قوانین جدیدی نیاز داریم که نظام بانکی ما را اصلاح کند لذا برای جهش در تولید نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه ها هستیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای تاکید کرد: نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و قوه قضائیه باید به شدت با قاچاق مبارزه کنند چرا که قاچاق کالا به رونق و جهش تولید آسیب جدی می زند به عنوان مثال هر ساله میزان زیادی پارچه و لباس وارد کشور می شود و این مسئله به صنایع نساجی ما ضربه سنگینی زده است.

زاهدی اظهار کرد: مجلس باید برای جهش تولید به گونه ای ریل گذاری کند که زمان انجام کارهای مرتبط با تولید را کاهش دهد و قوانین دست و پا گیر را کنار بگذارد، به عنوان مثال کسی که به دنبال ثبت شرکت است نباید ۶ ماه دوندگی کند بلکه باید در عرض چند ساعت بتواند این کار را انجام دهد.

وی در ادامه مطرح کرد: نهادهایی مثل منابع طبیعی، وزارت نیرو و آب باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و کاری نکنند که در پبچ و خم های اداری سرمایه گذار خسته شود بلکه باید کاری کنیم که دنبال سرمایه گذار برویم نه اینکه سر راه سرمایه گذار سنگلاخ ایجاد کنیم که نتواند به سمت جلو حرکت کند.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس عنوان کرد: برطرف شدن مشکلات و موانع سر راه تولید نیازمند قانون گذاری و اصلاح سیستم اداری است لذا دولت باید پنجره واحد را از حالت شعار خارج کند و برای صدور مجوز ها، سیستم و دولت الکترونیک باید به معنای کامل آمادگی پیدا کند.

زاهدی در پایان اظهار کرد: پنجره واحد باید به صورت الکترونیکی شکل بگیرد که سرمایه گذار بتواند درخواست های خود را ظرف ۳ الی ۴ ساعت انجام دهد نه اینکه چندین ماه از این اداره به آن اداره برود.