نمایش نوار ابزار

آیین‌نامه ارتقاء، سد و مانع پیشرفت دانشگاه‌های کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴گفت: دانشگاه‌های پلتفرمیک و آموزش‌های سکویی در حال گسترش و پیشرفت در دنیا است اما متاسفانه متولیان آموزش‌عالی حتی با این ادبیات آشنا نیستند.

محمدمهدی زاهدی در سومین نشست «بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴» گفت: آیین‌نامه ارتقاء فعلی، سد و مانع پیشرفت دانشگاه‌های کشور است، چه ایراد دارد در دانشگاه فنی حرفه‌ای، استاد تمام مهارتی تعریف کنیم. یا به جای اینکه بگوییم استاد برود ده مقاله بیاورد بگوییم ده مهارت جدید بیاورد که کار آفرین باشد و مسئله‌ای از جامعه را حل کند.

حداقل ۵۰ درصد از مدارس ما باید هنرستان و مهارتی باشند، اما ما بیشتر به رشته‌هایی که حفظی و نظری هستند روی آورده‌ایم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند در بسیاری حوزه‌ها باید نگاه و نگرش‌ها را تغییر دهیم اما وزارت علوم جسارت تغییر ندارد و همچون مریضی است که باید به آن شوک وارد کرد. ناگزیریم که تفکر سنتی را کنار گذاشته و تفکرات جدید را بر آموزش عالی حاکم کنیم.

وزارت علوم جسارت تغییر و تحول بنیادین در آموزش عالی کشور را ندارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حداقل ۵۰ درصد از مدارس ما باید هنرستان و مهارتی باشند، اما بیشتر به رشته‌هایی که حفظی و نظری هستند روی آورده‌ایم.

زاهدی با بیان اینکه آموزش عالی کشور امروز نیاز به خانه تکانی دارد خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های پلتفرمیک و آموزش‌های سکویی در حال گسترش و پیشرفت در دنیاست اما متاسفانه متولیان آموزش‌عالی حتی با این ادبیات آشنا نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان گفت: در جلسه‌ای که وزیر علوم هم حضور داشتند، گفتم شما هنوز آموزش‌عالی را به سبک سنتی اداره می‌کنید. تفکرتان تفکر سنتی است. این تفکر سنتی که اکنون بر وزارت علوم حاکم است، حتما ما را از قافله علم و آموزش در آینده نه چندان دور و ظرف چند سال آینده عقب نگه می‌دارد./

دیدگاه ها