نمایش نوار ابزار

آیین نامه ارتقا به هیچ وجه جوابگوی وضعیت کشور به ویژه گام دوم نیست

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در دیدار  دکتر علی لاریجانیبا دبیر و معاونان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید پل ارتباطی خوبی داشته باشیم؛ در بحث نقشه جامع علمی کشور ارتباطات خوبی داریم و بسیاری از موضوعاتی که در این نقشه بود و نیاز داشتیم که به قانون تبدیل شود در برنامه ششم پیش بینی کردیم.

وی افزود: مواردی مانند آموزش و پرورش و سنجش و پذیرش و نظام رتبه بندی معلمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از نقشه جامع علمی گرفتیم؛ اما چندین کار زمین مانده که باید انجام داد و در جاهایی شورای عالی وارد آیین نامه ها شده و در واقع آیین نامه ارتقا به هیچ وجه جوابگوی وضعیت کشور به ویژه گام دوم نیست.

زاهدی ادامه داد: به عنوان مثال موضوع برزمین مانده ای مانند نظام رتبه بندی مدیریت دانشگاه ها با مورد توجه قرار گیرد در واقع در مجلس به وزیر رای اعتماد می دهیم و اگر خطایی کرد او را استیضاح می کنیم اما متاسفانه در دانشگاه این حالت وجود ندارد یعنی به محض اینکه حکمش صادر شد هر اتفاقی هم در دانشگاه ها رخ دهد قدرتی جز وزیر نمی تواند وی را کنار بزند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که در سند دانشگاه اسلامی به صراحت ذکر شده که باید آیین نامه رتبه بندی دانشگاه ها و نظام جامع مدیریتی دانشگاه ها انجام شود اما بر زمین مانده اند در این رابطه حاضریم با همکاری مرکز پژوهش ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی موارد بر زمین مانده که نیاز کشور است را عملیاتی کنیم و چندین مصوبه خوب در سال جاری داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بحث سنجش و پذیرش دانشجو و بخشی از آن به عنوان مثال 90 درصد سهمیه بندی ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و 10 درصد در مجلس تصویب می شود و این نیاز به تجدیدنظر دارد و نیاز است سازوکاری طراحی شود.

دیدگاه ها