نمایش نوار ابزار

اعتبار خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس ۲ برابر می شود

محمدمهدی زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و تجلیل از شوراهای برتر آوپ استان کرمان افزود: این طرح در کمیسیون تلفیق تصویب شده و بزودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می رود.

وی با بیان اینکه وضعیت مالی دولت مناسب نیست اظهار داشت: کار به فروش اوراق رسیده و طرح های عمرانی به سال ۱۴۰۱ منتقل شده لذا باید به دولت و آموزش و پرورش کمک کنیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش رتبه بندی فرهنگیان تخصیص یافته که دولت در قالب اضافه کاری آن را پرداخت می کند و آن را به عنوان رتبه بندی نمی پذیریم.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی طی یک لایحه باید به مجلس شورای اسلامی وارد شود زیرا این لایحه یک نظام جامع مباحث مالی، معنوی و منزلی و کرامتی در خود دارد.

زاهدی افزود: تخصیص یک درصد از درآمد شرکت های دولتی و بانک ها به نفع آموزش و پرورش طی چهار سال قبل مصوب شد به طوری که سال گذشته سه هزار میلیارد تومان و امسال پنج هزار میلیارد تومان در این بخش جذب شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس قبل مصوب کرد بخشی از عوارض گاز برای هزینه های سرمایش و گرمایش مدارس تخصیص یابد و مدارسی که تحت پوشش نیستند اعلام کنند تا سال آینده تحت پوشش قرار گیرند.

دیدگاه ها