نمایش نوار ابزار

نیاز به ارتباط ناگسستنی صنعت و دانشگاه داریم

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مراسم افتتاحیه سیمکس ۲۰۲۰ عنوان کرد: نیاز به ایجاد یک ارتباط ناگسستنی میان صنعت و دانشگاه در کشورمان داریم.

وی افزود: در حال حاضر تولید فولاد در کشور ما حدود ۲۴ میلیون تن در سال است و ما قادر به توسعه این ظرفیت هستیم چرا که زیرساخت های لازم را دارا هستیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انرژی در ایران هزینه کمتری دارد و مالیات نسبت به سایر کشورها پایین تر است، تصریح کرد: این ظرفیت را داریم که تولید فولاد را به ۵۰ میلیون تن برسانیم و با احتساب این، ضریب اشتغال زایی را به شکل قابل توجهی افزایش دهیم.

وی افزود: باید به اقتصاد سبز توجه داشته باشیم اما هنوز این واژه به ادبیات صنعت ما وارد نشده است، فرهنگ اقتصاد سبز هنوز در صنعت ما باب نشده است.

زاهدی ادامه داد: اقتصاد سبز اگرچه مبحث محیط زیست است، اما یکسویه نیست چرا که هم به نفع صنعت، هم اقتصاد، هم بهره برداری، افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها نیز هست و به همین دلیل نیاز است در صنعت فولاد هم به این رویکرد توجه شود.

وی با بیان اینکه در فناوری های نو جایگاه بالایی در بسیاری از رشته ها داریم، تاکید کرد: اینکه در زنجیره تولید به قطعه سازی رو آورده ایم قابل ستایش است و توسعه شرکت های دانش بنیان و واحدهای R&D هم می تواند در پیشبرد این اهداف بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه از سیستم دولتی در صنعت فولاد گلایه داریم، توضیح داد: ما در این صنعت دچار خودتحریمی هستیم از وزیر صمت، وزیر اقتصاد و آقای نوبخت خواهشمندیم به این خودتحریمی ها پایان دهند تا اجازه دهیم صنایع در خدمت کشور و جامعه بشری باشند.

دیدگاه ها