نمایش نوار ابزار

زاهدی خبر داد: فعالیت مگا پروژه فولاد بوتیا در کرمان

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مهمترین مشکلی که در زمینه کارهای تولیدی بزرگ صنعتی و معدنی با آن دست به گریبان هستیم، موضوع آب است، گفت: به منظور تامین آب عملیات اجرائی پروژه سد قدرونی راور تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان موضوع جدی بوده است، ابراز کرد: این پروژه تا پایان سال به شهرستان سیرجان خواهد رسید و برنامه ریزی شده است که این پروژه به سمت رفسنجان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار پروژه انتقال آب پروژه های سنگین دیگری نیز کلید خورده است، تصریح کرد: پروژه مجتمع فولاد بوتیا کرمان مگا پروژه است و متشکل از پنج کارخانه که امیدواریم تا اواسط سال آینده هر پنج واحد آن به اتمام برسد.

زاهدی با اشاره به اینکه دو واحد کارخانه تولید آهک و کک سازی از این مجتمع به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: امیدواریم اشتغال زایی حداقل دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را داشته باشند.

توسعه کارخانه بارز به منظور تولید لاستیک برای ماشین های سنگین

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث مجتمع فولاد در شهرستان راور گفت: بهره برداری از اولین فاز این مجتمع در تابستان سال آینده انجام خواهد شد و همچنین به منظور توسعه این واحد تولیدی کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه کارخانه لاستیک بارز کرمان پروژه بسیار مهمی است که بخشی از آن سال قبل انجام شده و بخشی دیگر آن هم اکنون آغاز شده است و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه اشتغال زایی حداقل هزار نفر را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید لاستیک سنگین را در اولویت قرار داده ایم؛ چرا که نیاز استراتژیک کشور است، عنوان کرد: در کنار تمامی این فعالیت ها می توان به اقداماتی در راستای توسعه بهره برداری از معادن به ویژه در منطقه کوهساران و فیض آباد راور اشاره کرد.

زاهدی افزود: برنامه توسعه مد نظر قرار گرفته است و برای برخی از معادنی که فعال نبوده اند برنامه ریزی شده است که بهینه سازی در خصوص آنان صورت بگیرد و این مسئله بسیار مهم است که از فناوری های جدید در این زمینه استفاده شود که این امر افزایش ایمنی و تولید را به وجود خواهد آورد.

رونق تولید با حضور معین های اقتصادی

وی به منظور رونق تولید در سطح کرمان و راور با نهادهای مختلف و مجتمع های بزرگ استان و کشور رایزنی هایی صورت گرفته است و معین های اقتصادی در نقاط مختلف حضور پیدا کرده اند؛ در شهداد ماهان ایر، در گلباف بانک رسالت، در راور ستاد ویژه فرمان امام خمینی(ره) و در راین مجتمع مس شهید باهنر فعالیت می کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء رونق تولید و ایجاد اشتغال در کرمان و راور برای پنج سال آینده برنامه های سنگین متعددی در دستور کار وجود دارد.

دیدگاه ها