نمایش نوار ابزار

فعالیت کارگروه بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از فعالیت کارگروهی برای بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی خبر داد.

محمدمهدی زاهدی از فعالیت کارگروهی برای بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: کارگروهی خارج از مجلس متشکل از دانشگاه امام حسین(ع)، اساتید موسسه آینده پژوهی حکمت، مجمع صنفی اساتید کشور و عده‌ای دیگر تشکیل شده و امیدواریم پس از بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی توسط این گروه که کاملا حرفه‌ای است، آن را تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم و وزارت بهداشت کنیم تا بتوانند اجرا کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: ما از جایی برای تشکیل این کارگروه مأموریت نداشتیم ولی به عنوان یک وظیفه ملی و بر اساس تجربه‌ و سوابق اجرایی و علمی وظیفه خود دانستیم که آن را انجام دهیم.

در دانشگاه‌ها به حوزه نظری توجه می‌شود و نه سایر توان‌ها

وی تاکید کرد: این امر باید از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود زیرا تصویب نهایی قانون ارتقاء در اختیار شورا است.

زاهدی توضیح داد: آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی که در حال حاضر وجود دارد، اساس کار را بر مقاله گذاشته یعنی انتشار مقالات در ایندکس‌ها، نمایه‌ها و مجلات برای ارقای آنها الزامی است؛ معنای این حرف آن است که در دانشگاه‌ها به حوزه نظری توجه می‌شود و نه سایر توان‌ها.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آیین‌نامه ارتقا باید به نفع آموزش‌های مهارتی اصلاح شود تا اساتید دانشگاه باور کنند می‌شود از طرق دیگر ارتقا پیدا کرد؛ همین امر انگیزه خواهد شد که به دنبال بارورکردن استعدادهای نهفته مهارتی خود بروند، دوره‌های مهارتی ببینند و این دوره‌ها را به دانشجویان منتقل کند؛ در این صورت شاهد خواهیم بود که دانشجویان توانمند می‌شوند و مشکل اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی وجود نخواهد داشت./

دیدگاه ها