نمایش نوار ابزار

ایجاد معاونت بازرگانی در ریاست جمهوری را قبول نداریم/ برای انتصاب در حوزه اقتصاد به جای کارنامه فرد، جناح سیاسی ملاک قرار می گیرد

زاهدی ایجاد معاونت بازرگانی در ریاست جمهوری نوعی فرافکنی است، گفت: اینکه بخواهند به دلیل ناکارآمدی و عدم توزیع مناسب وزارت و یا معاونت بازرگانی در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شود فرافکنی است و ما به هیچ عنوان قبول نداریم.

محمد مهدی زاهدی ؛ با اشاره به برنامه ریزی ها برای تشکیل معاونت بازرگانی ریاست جمهوری گفت: متأسفانه دولت در حوزه واردات کالاهای اساسی، نحوه توزیع آنها، عدم کنترل و نظارت جدی بر توزیع کالاهایی که بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است تا کنون نا کارآمد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد معاونت بازرگانی در ریاست جمهوری نوعی فرافکنی است، ابراز کرد: اینکه بخواهند به دلیل ناکارآمدی و عدم توزیع مناسب وزارت و یا معاونت بازرگانی در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شود فرافکنی است و ما به هیچ عنوان قبول نداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت می تواند در هر یک از حوزه ها معاون قوی بگذارد؛ معاونینی که کار بلد باشند نه اینکه تحمیل شوند.

زاهدی با بیان اینکه فشارهای سیاسی از روی وزیر باید در انتخاب معاونین قوی و کارآمد باید برداشته شود تا بتواند افراد قوی روی کار بیاورد و یقینا اگر این اتفاق بیافتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اظهار کرد: پیشرفته ترین کشورها با ده وزیر اموراتشان را دنبال می کنند و می توان گفت که آنها سیستمی فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما به جای سیستمی، سیاسی کار می کنیم و بعد می گوییم که باید وزیر یا معاون بازرگانی بیاید، عنوان کرد: و زمانی که معاون بازرگانی می خواهد منصوب شود به دنبال فردی هستیم که حتما وابستگی سیاسی به یک جناح خاص داشته باشد و نگاه نمی کنیم که کارنامه این فرد درست بوده است یا خیر و آیا توانسته در حوزه کاری قبلی خود موفق باشد یا خیر؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم اگر دولت دنبال این رویه باشد؛ نه تنها اتفاق درستی رخ نخواهد داد؛ بلکه با همین روند ناکارآمدی مضاعف خواهد داشت.